خانه » مهارت های کار و زندگی » امور دانشجویی » نظرات دانشجویان درباره دروس مختلف

نظرات دانشجویان درباره دروس مختلف

از آنجایی که برای درک و تفهیم بهتر دروس استفاده از مثال بسیار کارگشا است، مدرس درس مربوط بهتر است ببیند دغدغه‌ی مخاطب چیست تا بتواند سطح و نوع مثال‌های خود را بر آن اساس تنظیم کند.

برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به دلیل آن که اکثر آن‌ها همزمان با درس مشغول به کار هستند، نوع و ساختار مثال‌ها تا حدود زیادی مشخص است ولی برای دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها به ویژه در مقطع لیسانس چون اکثراً‌ شاغل نیستند، جنس دغدغه‌ها متفاوت است.

لذا مدرس یکی از دروس، از دانشجویان دختر یکی از دانشگاه‌های سراسری خواست در مورد دروس مختلفی که تا به حال گذرانده‌اند، نظراتشان را به همراه چرایی آن بیان کنند تا بتواند به طور نسبی سطح درک و هم‌چنین آموخته‌های آن‌ها را بسنجد.

از آن جایی که این موارد می‌تواند استفاده‌ی آموزشی برای دیگران نیز داشته باشد، بر آن شدیم که موارد مطرحی دانشجویان را در اینجا نیز بیاوریم:

.:. ۱ .:.

خوب‌ها: تحقیق در عملیات

درس کمّی بود و به دلیل اینکه به ریاضی علاقه‌مند هستم این درس را دوست داشتم.

بدها: مبانی سازمان و مدیریت

چون درس تئوری بود و استاد خوبی هم نداشت.

.:. ۲ .:.

خوب‌ها: ریاضی ۱

هم استاد خوب بود هم درس را دوست دارم.

بدها: روان شناسی صنعتی

هم استاد هم درس بد بود. چون سر کلاس خوب درس نمی‌دهد؛ مثال‌هایش رو متوجه نمی‌شوم.

.:. ۳ .:.

خوب‌ها: روان شناسی صنعتی

به خاطر مطالبی که استاد خارج از درس می‌گفت مفید بود.

بدها: ریاضی پایه و تحقیق در عملیات ۱

به خاطر بد درس دادن استاد (استاد هر دو درس یکی بود)

.:. ۴ .:.

خوب‌ها: زبان انگلیسی

کلاس مناسبی داشتند.

بدها: ریاضی

استاد، بسیار بسیار سخت‌گیر بودند.

.:. ۵ .:.

خوب‌ها: اندیشه ۱

بدها: اصول حسابداری

.:. ۶ .:.

خوب‌ها: ریاضی پایه

بدها: مبانی سازمان و مدیریت

.:. ۷ .:.

خوب‌ها: اقتصاد خرد و کلان

بدها: درس آمار

.:. ۸ .:.

خوب‌ها: روان شناسی صنعتی، مدیریت کارخانه، OR3-OR2، مدیریت کیفیت

بدها: حسابداری صنعتی، ریاضی پایه، اقتصاد خرد و کلان

.:. ۹ .:.

خوب‌ها: مدیریت کارخانه، روان شناسی صنعتی

بدها: حسابداری ۲، OR1

.:. ۱۰ .:.

خوب‌ها: درس روان شناسی صنعتی

به خاطر استاد خوبش

بدها: درس تحقیق در عملیات (OR)

چون درس حل کردنی و محاسباتی بود و درسی نبود که آدم رغبت کند.

 و همین طور کیفیت بد استاد.

.:. ۱۱ .:.

خوب‌ها: روان شناسی سازمانی

بدها: مبانی سازمان و مدیریت

.:. ۱۲ .:.

خوب‌ها: اصول حسابداری ۱

به خاطر استاد خیلی خوبش.

بدها: ریاضی پایه

.:. ۱۳ .:.

خوب‌ها: تحقیق در عملیات ۱

استاد علاوه بر قانون مداری و سخت‌گیری ذاتی، اخلاق مدار بود و مثال‌های ملموس ایشان فهم درس را آسان می‌کرد.

بدها: قانون تجارت

به دلیل استاد درس؛ معرفی کتاب نامربوط به درس و برخورد نامناسب.

.:. ۱۴ .:.

خوب‌ها: سیستم خرید و انبارداری

چون در آن چیزهای کاربردی یاد گرفتیم و اعتماد به نفس زیادی به ما دادند.

بدها: درس آمار

چون باعث تحقیر ما می‌شود و در آن کلاس استرس زیادی می‌گرفتیم.

.:. ۱۵ .:.

خوب‌ها: مدیریت مالی

به دلیل خوب رفتار کردن

بدها: پژوهش عملیاتی ۱

به دلیل بد رفتار کردن با دانشجویان

.:. ۱۶ .:.

خوب‌ها: اقتصاد خرد و کلان

به علت استاد خیلی خیلی خیلی خوب.

بدها: ریاضی پایه

به دلیل استاد بد.

.:. ۱۷ .:.

خوب‌ها: حسابداری

هم درس و هم استادش خوب بودند. استادش واقعا خوب درس می‌داد و تسلط کاملی داشت روی درس و بچه‌ها.

بدها: ریاضی

عاشق ریاضی‌ام، اما استادش خوب درس نمی‌داد متاسفانه.

.:. ۱۸ .:.

خوب‌ها: مدیریت مالی

بسیار بسیار خوش اخلاق بودند و کلاس خوب و پویایی داشتیم و اصلاً خسته کننده نبود.

بدها: حسابداری صنعتی ۱

واقعا بد بود؛ استاد این درس، اذیت می‌کرد.

.:. ۱۹ .:.

خوب‌ها: مدیریت کارخانه 

به‌ خاطر تدریس خوب استادش خوشم می‌آید.

بدها: درس حسابداری صنعتی

اصلاً خوشم نمی‌آمد؛ چون علاقه‌ای به این درس ندارم، سر کلاس حسابداری صنعتی برایم مشکل بود.‌

.:. ۲۰ .:.

خوب‌ها: روش تحقیق در مدیریت، تحقیق در عملیات ۱

تدریس استاد.

بدها: حسابداری صنعتی، مبانی سازمان مدیریت

اساتید غیر قابل تحمل.

.:. ۲۱ .:.

خوب‌ها: اقتصاد خرد و کلان

درس جذاب بود ولی استاد جذاب‌تر می‌کرد.

بدها: مبانی سازمان و مدیریت

هم استاد بد بود هم درس.

.:. ۲۲ .:.

خوب‌ها: روان شناسی صنعتی (استاد)

چون تجریه زیادی داشت.

بدها: آمار ۱ (استاد)، مبانی سازمان و مدیریت (استاد)، روش تحقیق (استاد)

همه موارد از هر لحاظی بد بودند.

.:. ۲۳ .:.

خوب‌ها: درس روش تحقیق

استاد بسیار خوش‌اخلاق بود و با احترام با همه‌ی دانشجویان رفتار می‌کرد و در عین خوش‌ اخلاقی بسیار با انضباط بودند و برای درک درس مثال‌های بسیار خوبی می‌زدند.

بدها: درس رفتار سازمانی

استاد مهارت کافی برای ارئه‌ی درس را نداشت و اصلاً درس برای ما قابل درک نبود.

همچنین ببینید

گزارش جلسه پنجم درس مسئله یابی و حل مسئله – دانشگاه قم

در این گزارش می خوانیم: مرور درس جلسات قبل و تدریس عناوین تفکر همگرا (Convergent Thinking) و تفکر واگرا (Divergent Thinking) و مصادیقی از آن‌ها در زندگی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *