✍دکتر فردین علیخواه( @alikhahfardin ) :
آیا واقعاً از نیسان آبی باید بیشتر از خدا حساب برد ؟
در آرزوهای اکثر این رانندگان تصویرِ شغلِ دیگری دیده میشود ⚕ و «جبر زمانه» باعث ورود آنان به این شغل شده است.
✳️ یکی از آرزوهایشان آن است که وقتی درِ ماشینشان را میبندند صدای جیغ آهن خشک (وانت نیسان) را نشنوند بلکه صدای بمِ بسته شدن درِ ماشینهای باکلاس را بشنوند.
♦️یکی از آنها جملهای گفت که قابلتأمل بود:«زمونه سرعت منو توی زندگی گرفت و من توی جاده می خوام از زمونه انتقام بگیرم».
✔️مسئله آن است که در پسِ رفتارهای رانندگی ما، دلایل آشکار و پنهانی وجود دارد که میتوان آنها را شناسایی کرد.
پی نوشت:
اگه دوست دارید بیشتر راجع به این قضیه بدونید متن کامل نوشته رو میتونید از اینجا بخونید.
✍نظر سرکار خانم فرناز پور کریمی در مورد پست بالا☝️:
سلام✋
یک رفتار اجتماعی که این سال های اخیر توی جامعه ما خیلی مشاهده می شود و همه گیر شده رفتار براساس ظواهر طرف مقابل و منافعی که برای شخص دارد، است.
مرداد امسال به لطف بلای جانسوزی که یکی از شرکت های حمل و نقل بر سر اسباب کشی ما آوردند (از یک لحظه غفلت ما استفاده کرده و قبل از تکمیل جاسازی اثاثیه در کامیون بیش از شصت درصد اسباب را نبردند)، ما یک نیسان از نوع آبیش از پسر دائیم قرض کردیم برای بردن اثاث های جامونده و اونجا بود که بنده به خشوع و تواضع و به نوعی رکوع دیگر رانندگان به محض مشاهده نیسان آبی از شعاع ده متری از خود نشان می دهند پی بردم.
الحق که نیسان آبی سالاره تا شب قبل همون مسیر رو با ماشین خودمون می اومدیم همه با یک وضع انتحاری و تهاجمی میومدن راه میبریدن.
با نیسان آبی سالار همه از شعاع ده متری راه میدادن تا اول ما بریم!!
چرا که تصادف با هر ماشینی غیر از سالار طرف حساب بیمه بدنه ،افسر و کروکی ولی یک تن آهن بکار رفته توی سالار با کسی شوخی نداره!!
حالا میبینید تاثیر رفتار براساس منافع و ظواهر رو؟!