با مشتری خوشحال، قانع و خرسند چگونه برخورد نماییم؟

با مشتری خوشحال، قانع و خرسند چگونه برخورد نماییم

  • ظاهراً آسان‌ترین نوع مشتری برای خوشحال کردن است. اما مراقب باشید! اگر برنجد، توی مشکل بزرگی افتاده‌اید!
  • این نوع مشتری‌ها به طور طبیعی بخشنده هستند. اما با سومین اشتباه شما، دم خود و تعداد دیگری از مشتریان بالقوه‌تان را می‌چینند و می‌روند. این مشتری می‌تواند به دشمن درازمدت شما بدل شود.
  • باید با دقت و احتیاط با او رفتار شود.
  • از او سؤال کنید و به دقت گوش دهید تا ریز به ریز مشکلش را دریابید.
  • با او در مورد شغلش، دوستانش و خانواده‌اش گقتگو کنید. همه چیز را از او بیرون بکشید. شتاب نکنید.
  • به دلیل پرحرف بودنش، «تابلوی تبلیغاتی» شماست!
  • از او یک قهرمان بسازید. تصویرش را روی تخته‌ی اعلاناتتان بچسبانید.

منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۲۷.

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 
فروشگاه محصولات ارگانیک اصیل آنلاین

این هم ببینید:

تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه 310x165 - تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه

تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه

تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه: منشأ بسیاری از انگاره‌ها یا مفهوم‌های ما زبانی است که آن را یاد گرفته‌ایم و در قالب آن می‌اندیشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *