- ظاهراً آسانترین نوع مشتری برای خوشحال کردن است. اما مراقب باشید! اگر برنجد، توی مشکل بزرگی افتادهاید!
- این نوع مشتریها به طور طبیعی بخشنده هستند. اما با سومین اشتباه شما، دم خود و تعداد دیگری از مشتریان بالقوهتان را میچینند و میروند. این مشتری میتواند به دشمن درازمدت شما بدل شود.
- باید با دقت و احتیاط با او رفتار شود.
- از او سؤال کنید و به دقت گوش دهید تا ریز به ریز مشکلش را دریابید.
- با او در مورد شغلش، دوستانش و خانوادهاش گقتگو کنید. همه چیز را از او بیرون بکشید. شتاب نکنید.
- به دلیل پرحرف بودنش، «تابلوی تبلیغاتی» شماست!
- از او یک قهرمان بسازید. تصویرش را روی تختهی اعلاناتتان بچسبانید.
منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۲۷.
لینک کوتاه: