با مشتری خوشحال، قانع و خرسند چگونه برخورد نماییم؟

با مشتری خوشحال، قانع و خرسند چگونه برخورد نماییم (www.Mollabagher.com)

  • ظاهراً آسان‌ترین نوع مشتری برای خوشحال کردن است. اما مراقب باشید! اگر برنجد، توی مشکل بزرگی افتاده‌اید!
  • این نوع مشتری‌ها به طور طبیعی بخشنده هستند. اما با سومین اشتباه شما، دم خود و تعداد دیگری از مشتریان بالقوه‌تان را می‌چینند و می‌روند. این مشتری می‌تواند به دشمن درازمدت شما بدل شود.
  • باید با دقت و احتیاط با او رفتار شود.
  • از او سؤال کنید و به دقت گوش دهید تا ریز به ریز مشکلش را دریابید.
  • با او در مورد شغلش، دوستانش و خانواده‌اش گقتگو کنید. همه چیز را از او بیرون بکشید. شتاب نکنید.
  • به دلیل پرحرف بودنش، «تابلوی تبلیغاتی» شماست!
  • از او یک قهرمان بسازید. تصویرش را روی تخته‌ی اعلاناتتان بچسبانید.

منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۲۷.

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

آیا در این دنیا همیشه حق بر باطل غلبه می کند؟

اصلًا در بعضی موارد جوری قضایا پیش می‌آید كه از نقطهٔ نظر ظاهر آن جبهه‌ مخالف می‌آید برتری پیدا می‌كند حالا یا برتری در قوا یا برتری در علم یا برتری در بیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *