- او کسی است که نه تنها اشکالات کار را به شما میگوید، بلکه چگونگی بهبودش را یادتان میدهد.
- گوش کنید! حتی از چشمانتان هم کمک بگیرید. صحبتش را قطع نکنید. اگر ساکت نشد، به او یک ورق یادداشت برای نوشتن بدهید.
- هنگام گوش دادن، از فیلتر مخصوص خود استفاده کنید. شاید بتوانید از حرف هایش نکاتی عملی فراگیرید. چه ایرادی دارد از اطلاعاتش تقدیر کنید و به رایگان به اطلاعات خود بیفزایید!
- هرگاه وقت داشتید، به او پروبال دهید. از تواناییهای حرفهایاش به نفع خودتان و خودش بهره بگیرید.
- او را به «تریبون» خود فرا خوانید تا اخبار شما را ولو برای مشهور شدن خودش، به رایگان پخش کند.
- در صورتحسابهایتان منصف باشید. برای کارهای کوچک، هزینهی بالا نگیرید اما برای کارهای بزرگ، پول خوب دریافت کنید. مشتری درک میکند که تکنولوژی هزینه دارد.
منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۲۹.
لینک کوتاه:
با مشتری همه چیز دون بد میشه ارتباط برقرار کرد ولی بهتره که بزاری فک کنه خودش میدونه و درست میگه