با مشتری همه‌چیزدان (عقل کل) چگونه برخورد نماییم؟

مشتری همه‌چیز‌دان

  • او کسی است که نه تنها اشکالات کار را به شما می‌گوید، بلکه چگونگی بهبودش را یادتان می‌دهد.
  • گوش کنید! حتی از چشمانتان هم کمک بگیرید. صحبتش را قطع نکنید. اگر ساکت نشد، به او یک ورق یادداشت برای نوشتن بدهید.
  • هنگام گوش دادن، از فیلتر مخصوص خود استفاده کنید. شاید بتوانید از حرف هایش نکاتی عملی فراگیرید. چه ایرادی دارد از اطلاعاتش تقدیر کنید و به رایگان به اطلاعات خود بیفزایید!
  • هرگاه وقت داشتید، به او پروبال دهید. از توانایی‌های حرفه‌ای‌اش به نفع خودتان و خودش بهره بگیرید.
  • او را به «تریبون» خود فرا خوانید تا اخبار شما را ولو برای مشهور شدن خودش، به رایگان پخش کند.
  • در صورت‌حساب‌هایتان منصف باشید. برای کارهای کوچک، هزینه‌ی بالا نگیرید اما برای کارهای بزرگ، پول خوب دریافت کنید. مشتری درک می‌کند که تکنولوژی هزینه دارد.

منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۲۹.

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 
فروشگاه محصولات ارگانیک اصیل آنلاین

این هم ببینید:

تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه 310x165 - تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه

تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه

تکنیک تسلط بر اندیشه سنجشگرانه و خلاقانه: منشأ بسیاری از انگاره‌ها یا مفهوم‌های ما زبانی است که آن را یاد گرفته‌ایم و در قالب آن می‌اندیشیم.

یک نظر

  1. با مشتری همه چیز دون بد میشه ارتباط برقرار کرد ولی بهتره که بزاری فک کنه خودش میدونه و درست میگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *