با مشتری همه‌چیزدان (عقل کل) چگونه برخورد نماییم؟

با مشتری همه چیزدان عقل کل چگونه برخورد نماییم www.Mollabagher.com  300x181 - با مشتری همه‌چیزدان (عقل کل) چگونه برخورد نماییم؟

  • او کسی است که نه تنها اشکالات کار را به شما می‌گوید، بلکه چگونگی بهبودش را یادتان می‌دهد.
  • گوش کنید! حتی از چشمانتان هم کمک بگیرید. صحبتش را قطع نکنید. اگر ساکت نشد، به او یک ورق یادداشت برای نوشتن بدهید.
  • هنگام گوش دادن، از فیلتر مخصوص خود استفاده کنید. شاید بتوانید از حرف هایش نکاتی عملی فراگیرید. چه ایرادی دارد از اطلاعاتش تقدیر کنید و به رایگان به اطلاعات خود بیفزایید!
  • هرگاه وقت داشتید، به او پروبال دهید. از توانایی‌های حرفه‌ای‌اش به نفع خودتان و خودش بهره بگیرید.
  • او را به «تریبون» خود فرا خوانید تا اخبار شما را ولو برای مشهور شدن خودش، به رایگان پخش کند.
  • در صورت‌حساب‌هایتان منصف باشید. برای کارهای کوچک، هزینه‌ی بالا نگیرید اما برای کارهای بزرگ، پول خوب دریافت کنید. مشتری درک می‌کند که تکنولوژی هزینه دارد.

منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۲۹.

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

آیا در این دنیا همیشه حق بر باطل غلبه می کند؟

اصلًا در بعضی موارد جوری قضایا پیش می‌آید كه از نقطهٔ نظر ظاهر آن جبهه‌ مخالف می‌آید برتری پیدا می‌كند حالا یا برتری در قوا یا برتری در علم یا برتری در بیان

یک نظر

  1. با مشتری همه چیز دون بد میشه ارتباط برقرار کرد ولی بهتره که بزاری فک کنه خودش میدونه و درست میگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *