معمولاً وقتی دارم برگهها را تصحیح میکنم، از قسمتهای مهم و جالب عکس میگیریم و با دانشجویانم به اشتراک میگذارم تا هم یادگیری پس از امتحان داشته باشند و هم علت پایین و بالا رفتن نمرههایشان را بهتر درک کنند. این بار اسم این کار را گذاشتم «بریده برگه های امتحان پایان ترم حل مسئله»
وقتی شما داشتید جواب سوالات رو میدادید، کلاس و قیافه من براتون مرور میشه … اگر تو جواب دادن راحت بودید، خب قیافه من و کلاس بدک نبوده ولی اگر نه کج و کُله و با حرص!
وقتی من دارم برگههای شما رو تصحیح میکنم یاد تک تک تون میافتم … یاد تاکیداتی که سر کلاس و سر جلسه داشتم … یاد بعضیا که بی خیال بودند و بعضیا که حواسشون بود!
البته بعضیا تو کلاس خیلی ساکت بودند ولی تو برگهشون استدلالهای جالبی نوشتند و در برخی از آنها به محتواهای کلاس به طور ظریفی اشاره کردند و برخی در کلاس پویا و با کلی سوال و دقت ولی برگه رو که میبینی از خودت میپرسی:« آن کجا و این کجا!»
البته خب افرادی هم بودند که هم در کلاس فعال و هم در برگه و افرادی که خب خود شما بهتر از من میدانید دیگر …
.:. چند فرضیه و شواهد آن .:.
.:. نمونههایی از شواهد کپی پیست از جزوه و تدریس .:.

.:. نمونههایی از طومار نوشتن کپی پیستی .:.
.:. نمونههایی از بی دقتی .:.


.:. نمونههایی از کلیشه ای فکر کردن و تفکر سنجش گرایانه نداشتن .:.
.:. نمونههایی از کلیگویی بدون استدلال و شواهد .:.




باز هم تاکید میشود که نمرهها به تدریج در پست «ریز نمرات درس مسئله یابی و حل مسئله ترم ۹۸۱» به روز میشود و بهروزرسانی آن نیز در جای دیگر اطلاع داده نمیشود و اعلام نهایی برای اعتراض نیز در آنجا مطرح میشود. بنابراین جهت اطلاع فقط به پست فوق مراجعه شود. مقصر دیر مطلع شدن خود دانشجوست.
سلام،متن شما را خواندم،در بعضی قسمت ها به شما حق میدم و برخی خیر،اولا که نباید از روی ویژگی های ظاهری دانشجویان را قضاوت کنید فردی که سکوت میکنه و با دقت گوش میکند و یادداشت می نویسد خیلی بهتر از فردی که در کلاس فقط صحبت می کند ،به نکات توجه می کند. در ثانی اگر دانشجویان شما اشتباهات زیادی انجام می دهند و پاسخ ها باب میل شما نیست،بخشی از آن به خود مدرس بر می گردد که انقدر استاندارد و باید و نباید جلوی دانشجو می گذارد که فرد نمی داند چگونه بنویسد تا مطلوب استاد باشد ،شاید هم قبل امتحان به خوبی توجیه نشده است،امیدوارم از متنی که نوشتم مثل موارد بالا فقط ایراد نگیرید و کمی هم تفکر کنید.با احترام.
در مورد قسمت اول حرفهای شما، با شما موافقم اگرچه این قضیه نسبی است و نه سکوت به تنهایی نشانه خاصی است و نه صرف حرف زدن اگرچه توقع میرود دانشجو به هر کیفیتی که برایش مناسب است در کلاس مشارکت فعال داشته باشد.
در مورد قسمت دوم با شما مخالفم. اتفاقا ما در امتحانات جزوه بازمون اصلا به فکر یک پاسخ منحصر به فرد و کلیشه ای نیستیم. آن چه مهم است این است که ببینیم دانشجو قدرت تحلیل و تفکرش بالا رفته حتی اگر اشتباه جواب دهد. همان چیزی که در دنیای واقع مطلوب است. بحث در اینجا این است که برخی دانشجویان اصلا توجهی به مطالب ندارند و صرفاً دنبال حفظ کردن هستند چیزی که در دنیای واقعی امروز چندان کارایی ندارد