.:. مشتری شخصی است که نیاز خود را به ما می گوید و ما باید خواسته ی او را تأمین کنیم.
.:. وقتی مشتری ما را انتخاب می کند، به ما لطف می کند. وقتی ما به او خدمت می کنیم، انجام وظیفه می کنیم.
.:. مشتری در کار ما مداخله نمی کند، او هدف فعالیت های ماست.
.:. مشتری در دادوستد ما یک عنصر بیگانه نیست.
.:. مشتری به ما وابسته نیست، ما به او وابسته هستیم.
.:. مشتری نباید خود را با ما وفق دهد، ما باید خود را با او وفق دهیم.
.:. مشتری سزاوار بالاترین توجهات و احترامات است.
.:. مشتری آب حیات هر دادوستد است.
«گاندی»
منبع: بلوریان تهرانی، محمد(۱۳۹۴)، مشتری مداری و تکنیک های رفتار با مشتری، تهران: سیته. ص ۱۹.