مردان در مکالمه ها، در مقایسه با زنان صراحت بیشتری دارند. یک مرد ممکن است بگوید: «من فکر می کنم شما در این مورد اشتباه می کنید». اما ممکن است از یک زن بشنوید: «آیا به تحقیقات انجام شده توسط واحد بازاریابی نگاه کرده اید؟» (منظور او این است که اگر گزارش را ببینید، متوجه خواهید شد که حرفی که می زنید اشتباه است).
مردان اغلب این رفتارهای غیرمستقیم خانم ها را به «پنهان کاری» یا «زیرکی» تفسیر می کنند؛ اما واقعیت این است که زنان، برخلاف مردان، به موقعیت خود در گفتگو و برتری جویی و سایر نتایجی که صراحت با خود به همراه می آورد، نمی اندیشند.
منبع:
رابینز، استفان (۱۳۸۷)، ۵۳ اصل مدیریت انسان ها، مترجمان: محمدرضا شعبانعلی و آرش قبایی، تهران: نص. ص ۱۳۱.