پیشگفتار کتاب ۵۳ اصل مدیریت انسانها
مدیران هرروزه با توصیه های زیادی که از سوی مشاوران، اساتید دانشگاه، روزنامه نگاران و غول های مدیریت جهان در مورد مدیریت پرسنل مطرح می شود، بمباران می شوند. بسیاری از این توصیه ها، مبتنی بر اندیشه بوده و ارزشمند هستند. اما حجم زیادی از آنها، بیش از حد عمومی، مبهم، ناسازگار و سطحی هستند. برخی از آنها، کاملاً اشتباه هستند. تعداد این توصیه ها، هر روز بیشتر و بیشتر می شود و تنها چیزی که در آنها کاهش می یابد، کیفیتشان است. کتابهایی که در مورد مدیریت نوشته شده، امروزه چنان پرفروش اند که جای کتابهای قبلی در زمینههای مباحث جنسی، خودشناسی، رژیمهای چاقی و لاغری و… را گرفته اند!
من حدود ۳۵سال است که در مورد مدیریت انسانها در محل کار، درس میدهم و مینویسم. به عنوان بخشی از پیشنیازهای نویسندگی در این حوزه، بیش از ۲۵۰۰۰ تحقیق انجام شده در زمینهی رفتار انسانها را مطالعه کردهام.
متأسفانه امروز هیچ خلاصهی مختصر و مفیدی که فارغ از واژگان و اصطلاحات تخصصی، جمع بندی مطالعات انجام شده را به زبان روز، کاربردی و اختصار در اختیار مدیران قرار دهد، و رفتارهای غلط و درست مربوط به مدیریت انسانها را در محیط کار به آنها بیاموزد، وجود ندارد. البته باید بگویم که این حرف دیگر درست نیست! این کتاب با این هدف نوشته شده که این کمبود را رفع کند.
من این کتاب را بر محور تمام موضوعات مربوط به «انسانها در محیط کار» سامان دادهام: استخدام، انگیزش، رهبری، ارتباطات، تشکیل تیم، مدیریت تعارض، طراحی شغل، ارزیابی عملکرد، و تطبیق با تغییر.
این کتاب برای چه کسانی نوشته شده است؟ مدیران و کسانی که علاقمند هستند روزی در موقعیت یک مدیر قرار گیرند از مدیران ارشد تا کسانی که قرار است در آینده سرپرست شوند.
خوبی این کتاب در این است که مجبور نیستید تا به صورت پیوسته و منظم به خواندن آن بپردازید. این کتاب برای مطالعهی کوتاه و مختصر تهیه و تنظیم شده است. چند فصل را بخوانید، کتاب را زمین بگذارید و بعداً در فرصت دیگری، به خواندن بقیه ی فصول بپردازید. در این کتاب، روند داستانی پیوسته ای وجود ندارد که مجبور به حفظ و رعایت آن باشید.
فهرست خلاصه کتاب ۵۳ اصل مدیریت انسانها
.:. اصل ۱: خصوصیات فردی را فراموش کنید، به رفتار توجه کنید.
.:. اصل ۲: معرفی واقع بینانه شغل: جز واقعیات چیزی نگویید.
.:. اصل ۳: نکاتی برای انجام بهتر مصاحبه های شغلی
.:. اصل ۴: استعداد مهم است! در صورت تردید، همیشه فرد تیزهوش تر را انتخاب کنید.
.:. اصل ۵: بیش از حد به معرف ها اتکا نکنید.
.:. اصل ۶: انسانهایی که از خودآگاهی بالاتری برخوردارند، بهترند.
.:. اصل ۷: کارمندانی را انتخاب کنید که با فرهنگ سازمانتان سازگارند. ممکن است کارمند خوب من، کارمند بد شما باشد.
.:. اصل ۸: معارفهی کارمندان جدید را به درستی مدیریت کنید.
.:. اصل ۹: چرا امروزه بسیاری از کارکنان انگیزهی کافی ندارند؟
.:. اصل۱۰: کارمندان راضی، الزاماً عملکرد بهتری ندارند.
.:. اصل ۱۱: همین که بگویید:«بیشترین تلاشتان را بکنید» باعث نمی شود کارمندان بیشترین تلاششان را بکنند!
.:. اصل ۱۲: همه دوست ندارند که در هدف گذاری شرکت کنند.
.:. اصل ۱۳: تمرکز جریان فکری: ویژگی کارمندان حرفه ای
.:. اصل ۱۴: در هنگام بازخورد دادن، از رفتارها انتقاد کنید، نه از اشخاص
.:. اصل ۱۵: همان رفتاری را مشاهده می کنید که به آن پاداش داده اید.
.:. اصل ۱۶: همه چیز نسبی است!
.:. اصل ۱۷: روش های ایجاد انگیزه در کارمندان کممهارت و دارای حقوق پایین.
.:. اصل ۱۸: برای دستیابی به حداکثر عملکرد، همه چیز در انگیزه خلاصه نمی شود.
.:. اصل ۱۹: پایه و اساس رهبری، اعتماد است.
.:. اصل ۲۰: همه چیز در «تجربه» خلاصه نمی شود.
.:. اصل ۲۱: اکثر انسانها «فکر می کنند» ویژگی های یک رهبر خوب را می دانند.
.:. اصل ۲۲: رهبران اثربخش می دانند که موضوعات را در چه چارچوبی بیان کنند.
.:. اصل ۲۳: همان چیزی را به دست می آورید که انتظارش را دارید.
.:. اصل ۲۴: کاریزما، آموختنی است!
.:. اصل ۲۵: دیگران را به خودتان وابسته کنید.
.:. اصل ۲۶: سبک رهبری خود را با شرایط فرهنگی تطبیق دهید.
.:. اصل ۲۷: وقتی که رهبری مهم نیست…
.:. اصل ۲۸: گوش دادن با شنیدن فرق دارد.
.:. اصل ۲۹: از کانال ارتباطی مناسب استفاده کنید.
.:. اصل ۳۰: به شبکهی غیر رسمی تبادل اطلاعات، گوش فرا دهید.
.:. اصل ۳۱: مردان و زنان به شیوه های متفاوتی ارتباط برقرار می کنند.
.:. اصل ۳۲: رفتار شما، مؤثرتر از گفتار شماست.
.:. اصل ۳۳: چه کنیم تا فعالیت تیم ها اثربخش تر شود؟
.:. اصل ۳۴: ۲+۲ همیشه ۴ نمی شود!
.:. اصل ۳۵: یک میوهی فاسد، برای خراب کردن یک جعبه میوه کافی است!
.:. اصل ۳۶: ما با هم برابر نیستیم: موقعیت مهم است!
.:. اصل ۳۷: هر کسی به درد کار تیمی نمی خورد.
.:. اصل ۳۸: بحث تعارض
.:. اصل ۳۹: همرنگ جماعت شدن، یک خطر جدی برای گروه است.
.:. اصل ۴۰: چگونه تعارضات بین کار و زندگی را کاهش دهیم؟
.:. اصل ۴۱: بحث مذاکره، بحث برد و باخت نیست.
.:. اصل ۴۲: بسیاری از کارکنان، در شغل خود در پی چالش نیستند.
.:. اصل ۴۳: چهار اصل در طراحی شغل که کارایی کارکنان را افزایش می دهد.
.:. اصل ۴۴: ارزیابی سالانه عملکرد: وقتی خوب است که کسی تعجب نکند!
.:. اصل ۴۵: من را متهم نکنید!
.:. اصل ۴۶: بحث نظام ارزیابی ۳۶۰ درجه: هرچه بیشتر بهتر!
.:. اصل ۴۷: اکثر آدمها، در مقابل تحولی که جیبشان را متحول نکند، مقاومت می کنند!
.:. اصل ۴۸: به نسل قدیم نمی توان راه حل جدید آموخت!
.:. اصل ۴۹: با مشارکت دادن دیگران، مقاومت آنها در برابر تغییر را کاهش دهید.
.:. اصل ۵۰: نخستین تأثیرات شما بر طرف مقابل، خیلی مهم است.
.:. اصل ۵۱: انسانها کاملاً منطقی نیستند: احساسات آنها را فراموش نکنید.
.:. اصل ۵۲: تغییر کارکنان می تواند چیز خوبی باشد.
.:. اصل ۵۳: مراقب راهحلهای زودبازده باشید!
مشخصات ۵۳ اصل مدیریت انسانها
تعداد صفحات: ۳۹
درجه کیفی: A
حجم فایل: ۹۴۳ کیلوبایت
تهیه کننده: مریم اسماعیلی، علی ملاباقر
منتشر کننده: Entlifestyle.ir
کلیک جهت خرید کالا ، به منظور پذیرش قوانین و مقررات سایت می باشد .
کلیک جهت خرید کالا ، به منظور پذیرش قوانین و مقررات سایت می باشد .
(قابل پرینت)
کلیک جهت خرید کالا ، به منظور پذیرش قوانین و مقررات سایت می باشد .
(غیر قابل پرینت)توجه:
لطفاً چند لحظه پس از پرداخت صبر نمایید تا لینک دانلود در همان صفحه ی پرداخت برای شما فعّال گردد.
در ضمن، پس از آن، لینک مورد نظر به ایمیل شما نیز ارسال می گردد. لطفاً حتماً پوشه اسپم خود را بررسی نمایید.
در صورت هر گونه مشکل احتمالی، از قسمت ارتباط با ما در بالای صفحه، اقدام فرمایید.
در صورت هر گونه عدم رضایت از دریافت فایل، وجه دریافتی شما بازگردانده خواهد شد.
جهت خرید کتاب ۵۳ اصل مدیریت انسانها به اینجا مراجعه فرمایید.