.:. توجه .:.
لطفاً این پست با دقت تمام مطالعه بفرمایید.
جهت رعایت عدالت آموزشی و به خاطر زمان محدود در تخصیص وقت به دانشجویان، مسئولیت هر گونه بیدقتی در مطالعه این پست بر عهده دانشجو خواهد بود.
.:. راهنمایی در مورد ریز نمرات درس مسئله یابی و حل مسئله ترم ۹۸۱ .:.
- قبل از هر چیز به آخرین تاریخ به روز رسانی پست، توجه فرمایید.
- در این پست قرار است، ریز نمرات درس مسئله یابی و حل مسئله دانشجویان کارشناسی مدیریت صنعتی و بازرگانی دانشگاه قم به تدریج درج گردد.
- بارمبندی به صورت زیر است:
نمره نهایی = نمره امتحان پایان ترم (۱.۵+۱۰) + نمره پروژه (۲+۱۰) + نمرات فعالیت کلاسی (اختیاری؛ بدون حد)
- از آنجائیکه سعی بر آن است که ریز نمرات در اسرع وقت اعلام گردد، از پرسیدن اینکه کدام نمره چه زمانی اعلام میگردد خودداری نموده و فقط همین پست را هر روز چک نمایید.
- در نمرات، صفر به این معنی است که دانشجو از آن قسمت هیچ نمرهای دریافت نکرده است.
- علت گرفتن یا از دست دادن هر نمره در همان خانه کامنت شده است؛ لذا قبل از هر گونه اعتراض حتماً علت آن را بررسی کنید. کامنتها در برخی از نرمافزارهای تلفنهای همراه قابل مشاهده نبوده و در این گونه مواقع بایستی از لپتاپ یا پیسی استفاده کنید.
- در طول ترم در هر جلسه حداقل به سه گروه اجازه داده میشد که با رعایت شرایط لازم، از قبل یک وقت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بگیرند تا با تمرکز لازم، بدون مزاحمت بقیه و به صورت حضوری، سوالات و مسائلی را که حین انجام پروژه با آن مواجه شدند را مطرح کنند تا با راهنمایی استاد سریعتر و با اشتباه کمتری پیش بروند.
- علیرغم دادن فرصت فوق، جلساتی بود که نهایتاً یک گروه، وقت رزرو میکرد و همانطور که پیشبینی میشد این امر خود را در کیفیت پایین پروژههای نهایی تعدادی از گروهها نشان داد تا حدی که در پروژه یکی از دانشجویان از یک جایی به بعد دیگر سازمان حاضر به همکاری با او نشده بود؛ حال اینکه استاد چندین بار تاکید کرد که برای اینکه در وسط کار به مشکل برنخورید، حتماً سازمان را با او تایید نهایی کنند!
- حدود آبان ماه، مهلت ارسال پروژه ۲۵ دی ماه اعلام شد؛ با این وجود بنا به اصرار شدید برخی از دانشجویان – علیرغم اینکه قرار بود تمدیدی صورت نگیرد – ارسال پروژه تا ۳۰ دی ماه ساعت ۲۲ تمدید شد.
- با این وجود و علیرغم تاکیدات مکرر به دانشجویان راجع به نحوه انجام پروژه، در بررسی اولیه پروژهها مشخص شد که اکثر پروژههای دریافتی حاوی ایرادات جدی بوده که از ۱۰ نمره، حدود نیمی از گروهها حدود ۵ نمره را میگرفتند و حدوداً سه گروه حدوداً بین ۶ تا ۸ نمره و حدوداً دو گروه هم حدوداً ۱ نمره میگرفتند که ایرادات هر کدام به نماینده گروه ارسال شد و یک نسخه برای هماهنگی بیشتر به نماینده کلاس ارسال شد.
- با توجه به مطلب فوق، علیرغم تاکید در جلسه اول برای فرایندی بودن این کلاس و همچنین دادن فرصتهای مکرر به دانشجویان برای رفع اشکالات، بنا بر این شد فرصتی دوباره به افراد پیگیر و کوشا داده شود تا در جلسهای حضوری ایرادات آنها به صورت واضح برایشان تشریح شده و مهلتی برای رفع آنها مشخص شود؛ منتها به دلیل دادن فرصتهای مکرر در طول ترم و عدم استفاده اکثر دانشجویان از آن و همچنین ضیق وقت استاد و محدودیت و شرایط موجود دانشگاه، قرار بر این شد که شرط جلسه حضوری انجام پروژه دیگری باشد به نام «دانشگاه؛ از هستها تا بایدها».
- در این پروژه قرار است دانشجویان در فرمی که با خلاقیت خود طراحی میکنند، آنچه در کلاسهای ترمهای گذشته فهمیدند یا باید میفهمیدند ولی نفهمیدند را همراه با علت آن و راهکار احتمالیشان بنویسند و کارنامه سامانه گلستانشان را نیز داخل همان فرم قرار دهند. البته تاکید شد که این کار ضمانتی برای دادن وقت حضوری به آنها نخواهد داد و استاد با توجه به کیفیت این فرم تشخیص میدهد که این کار انجام شود یا خیر. به رعایت انصاف و صداقت در تهیه این فرم تاکید جدی شد.
- علت اصلی انتخاب این پروژه این بود که در طول ترم به کرات مشاهده میشد اکثر دانشجویان علیرغم داشتن نمرات بالا، یا از اکثر درسها کمتر چیزی متوجه شدند و فقط مفاهیم کلی را حفظ کردند یا اگر هم متوجه شدند توانایی اِعمال آن را در موقعیتهای واقعی در ایران ندارند. حال آن که حفظ کردن پایینترین سطح یادگیری در سطوح بازبینیشده یادگیری بلوم است و این امر چندین دهه است که در دانشگاههای معتبر منسوخ شده است. با توجه به اینکه این دانشجویان ترم آخری هستند، به نظر میرسد با گرفتن این بازخوردها بتوان قدمی هر چند بسیار کوچک برای ورودیهای جدید برداشت زیرا استدلال تعداد زیادی از دانشجویان این است که این نحوه تدریس بایستی از ابتدای ورود دانشگاه در دانشجویان نهادینه شود که البته اگرچه کلیت استدلال از منظری ممکن است صحیح باشد ولی از رویکردی دیگر قابل نقد جدی است.
- خطمشی این کلاس بر این بوده که کلاس طوری پیش رود که علیرغم دادن فرصتهای متعدد، باز هیچوقت دانشجو ناامید نشده و لحظه آخر نیز امیدی به جبران مافات داشته باشد ولی قاعدتاً باید حاضر باشد هزینه زحمت آن را بپردازد! با این وجود همانطور که دور از انتظار هم نبود یک سری از گروهها طی ارسال پیامی همزمان به ایمیل استاد و نماینده کلاس، از انجام پروژه فوق سرباز زدند که دلایل آن خود بحث مفصل جداگانهای را میطلبد.
- به یک سری از دانشجویانی که پروژه «دانشگاه؛ از هستها تا بایدها» ایراد داشت و حتی تایید اولیه نیز نشد ولی پروژه خود را چند ساعتی زودتر از حداکثر مهلت تحویل ارسال کردند، ضمن گفتن ایرادات، مهلت داده شد که تصحیح کرده و تا حداکثر مهلت مشخص شده آن را ارسال کنند که از این بین برخی از این پروژهها، تایید اولیه گرفتند و به همراه پروژههایی که از همان ابتدا تایید اولیه خود را دریافت کردند، به فردی معتمد و آگاه جهت تایید ثانویه ارسال شدند.
- تمامی پروژههایی که تایید اولیه شدند، خوشبختانه طبق نظر کارشناس متخصص، حداقل معیار را برای تایید ثانویه نیز داشتند و به تمامی آنها وقت ملاقات حضوری داده شد که مجموعاً ۸ نفر در قالب ۶ گروه بودند که دو نفر موفق به حضور نشدند. ایرادات دانشجویان به صورت کاملاً شفاف در جلسه حضوری به آنها توضیح داده شده و مهلتی چند روزه برای اصلاح آن در نظر گرفته شد.
- اگرچه قرار بر این بود که پروژه «دانشگاه؛ از هستها تا بایدها» پیش شرطی برای جلسه حضوری باشد ولی وقتی دیده شد که برخی از بچهها برای این کار واقعاً زمان گذاشتهاند، مدرس این درس به این نتیجه رسید که بر اساس کیفیت به آنها بین ۰.۵ تا ۱ نمره داده شود که جزئیات آن را میتوانید در پست «چرایی تعلق گرفتن نمرات امتیازی به پروژه پیششرط» بخوانید.
- پاسخهای قابل تأمل، جالب و بعضاً عجیب دانشجویان به امتحان پایانترم را میتوانید در پست «بریده های برگه های امتحان پایان ترم حل مسئله ترم ۹۸۱» بخوانید.
- ابتدا قرار بود به تیمهایی که قوی کار کردند، این فرصت داده شود که پاوری آماده کرده و ارائه دهند و بین ۰.۲۵ تا ۲ نمره مازاد بر ۱۰ نمره دریافت کنند ولی با عنایت به محدودیت زمانی در اعلام نمرات، امکان اجرای مورد فوق وجود نداشت؛ بنابراین تصمیم بر این شد که به جای حذف این شاخص و به تبع آن نمرهاش، شاخص دیگری جایگزین آن شود با عنوان گزارش و رضایت ذینفع که دانشجویان میتوانند این گزارش را در پست «گزارش پیگیری کیفیت اجرای پروژه های درس مسئله یابی و حل مسئله ترم ۹۸۱» مشاهده کنند.
- یکی از دانشجویان علیررغم پیگیریهای مکرر ما، حاضر به ارسال فایل ورد پروژهاش نشد و گفت:« استاد هر چه زودتر نمرات را وارد کند؛ چون من میخواهم هر چه سریعتر ترم آینده معرفی به استاد بگیرم!»
- دانشجویانی که نمره نهایی آنها بین ۸ تا ۱۰ شده است، در صورت تمایل برای پاس شدن، میتوانند از نمرات مازاد ترمهای گذشته بنا به تشخیص و تایید استاد استفاده کنند. دقت کنید که در این صورت نام آنها به همراه میزان نمرهای که از دانشجوی قبلی گرفتهاند هم در اینجا و هم در لیست نمرات مازاد خواهد آمد.
- دانشجویانی که موفق به گرفتن وقت ملاقات حضوری برای تشریح ایرادات نهایی پروژه خود شدند، میتوانند جهت بالا بردن نمرات خود، از نمرات مازاد ترمهای گذشته بنا به تشخیص و تایید استاد استفاده کنند. دقت کنید که در این صورت نام آنها به همراه میزان نمرهای که از دانشجوی قبلی گرفتهاند هم در اینجا و هم در لیست نمرات مازاد خواهد آمد.
.:. آخرین به روز رسانی های ریز نمرات درس مسئله یابی و حل مسئله ترم ۹۸۱ .:.
آخرین به روز رسانی: یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۲۳:۰۰ (نمرات در سامانه گلستان ثبت نهایی شدند.)
به روز رسانی قبلی: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۲۲:۰۰ (نمرات در سامانه گلستان ثبت شد و فردا تایید نهایی خواهد شد.)
به روز رسانی قبلی: جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۲۱:۳۰ (اتمام بررسی و اعمال تمامی نمرات پروژه گروهها یا افراد به همراه تکمیل نهایی گزارش پیگیری کیفیت اجرای آنها)
به روز رسانی قبلی: جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۱۶:۰۰ (بررسی و اعمال نمره پروژه برخی دیگر از گروهها یا افراد به همراه گزارش پیگیری کیفیت اجرای آنها)
به روز رسانی قبلی: سهشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۲۳:۰۰ (بررسی و اعمال نمره پروژه برخی از گروهها یا افراد به همراه گزارش پیگیری کیفیت اجرای آنها)
به روز رسانی قبلی: سهشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۱۴:۴۵ (اعمال نمرات پایانترم)
به روز رسانی قبلی: پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۲۳:۰۰ (اعمال نمرات پروژه «دانشگاه؛ از هستها تا بایدها»)
به روز رسانی قبلی: چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ – ساعت ۱۰:۰۰ (اعمال نمرات کلاسی)
.:. آمار نمرات بالای بیست درس مسئله یابی و حل مسئله ترم ۹۸۱ .:.
سرکار خانم بیتا حیدری با نمره ۲۱.۲۵، بالاترین نمره را در این درس در این ترم کسب کردهاند.
لازم به ذکر است که رکورد نمرات بالای بیست اینجانب، متعلق به سرکار خانم شیما سادات فاطمی با نمره ۳۹.۲۵ درس مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است. تاکنون کسی رکورد ایشان را نشکسته است!
اسامی دانشجویانی که نمرهی آنها در این درس این ترم بالای ۲۰ شده است:
نام دانشجو | نمره | وضعیت انتقال |
بیتا حیدری | ۲۱.۲۵ | آماده برای انتقال |
حدیث لشنی | ۲۱ | آماده برای انتقال |
در صورتی که ترمهای آینده با بنده کلاس نداشته باشند میتوانند این نمره را به فردی که همین درس را با بنده دارد درصورت تایید بنده، منتقل کنند.
.:. شرایط اعتراض .:.
- با عنایت به تعداد زیاد دانشجویان و با توجه به دقت لازم در نمرههای اعلامی و زمان محدود جهت تخصیص بررسی اعتراضها، جهت رعایت عدالت آموزشی، قبل از هر گونه اعتراض، نسبت به محق بودن خود و جمعآوری مدارک و اسناد متقن مطمئن شوید.
- قبل از اقدام به اعتراض در سامانه گلستان، حتماً درخواست اعتراض را از طریقی که در نحوه اعتراض گفته شده ارسال کنید؛ در غیر اینصورت اعتراض شما در این مرحله بررسی نخواهد شد.
- از ارسال درخواست بیش از یک بار، جداً خودداری فرمایید. در صورت ارسال درست، اعتراض شما به دست ما خواهد رسید.
- در صورت تشخیص استاد مبنی بر ارسال اعتراض بدون مدارک و شواهد مستند، به دلیل اینکه دانشجو حق بررسی اعتراض فرد دیگری را ضایع نموده است، ممکن است ۰.۵ نمره از نمره نهایی وی کم شده و نمره وی ضمن ثبت در سامانه گلستان به هیچ وجه قابل تغییر نخواهد بود.
- با توجه به فرصتهای مکرر داده شده، درخواستهای زیر دیگر واقعاً خجالتآور خواهد بود:
- ” استاد تو رو خدا نمره منو بده… هزار تا بدبختی دارم”
- ” استاد دلت میاد منو بندازی؟!”
- ” استاد من ترم آخرم همین درسم مونده فقط … خدا خیرت بده “
- ” استاد تو از همون اول هم با من لج بودی … دیدی آخرش هم منو انداختی! “
- ” استاد به ارواح پنج تن ما را قبول کن … قول می دم تا آخر عمر دعات کنم “
- ” حالا چیزی ازت کم میشد، نمره قبولی به من بدی؟! “
- ” استاد من ترم آخریام … اگر این درس رو قبول نشم، مجبورم شهریه ثابت بدم … پول ندارم دیگه …”
- “استاد دانشجوهای اون یکی کلاس همه بالای ۱۸ شدند، آخه عدالت علی کجا رفته؟!”
- ” استاد دارم برای کارشناسی ارشد میخونم؛ فقط درس شما مونده … همه درسا رو پاس شدم”
- “استاد کارشناسی ارشد قبول شدم؛ فقط لنگ درس شمام!”
- “استاد همه نمرههای من بالاست (معدلم بالای هیجدهِ!)؛ تا حالا تو عمرم چنین نمرهای ندیده بودم!”
- “استاد؛ مامان بابام بفهمن من این نمره رو اوردم، دیگه نمیذارن ادامه تحصیل بدم!”
- “استاد از وقتی این نمره رو دیدم، افسردگی گرفتم و میخوام خودکشی کنم! نذار خون من گردنت شما بیفته!”
- ” استاد رفیق فاب خوابگاهیم، توی اون یکی کلاس بوده نمرش شده ۱۹، تازه اصلاً هم درس نخوند خدا شاهده فقط یه شب امتحان بیدار موند. بعد منی که خودم رو … دادم باید بشم … ؟!”
- ” استاد کرمت کجا رفته … بابا دو نمره که این حرفا رو نداره”
- ” آخه درس اختیاری آدم میشه ۷؟!”
- ” استاد حداقل ۹ میدادی، مشروط نشم”
- “استاد من فلان درس اختصاصی رو از فلان استاد یک شب خوندم ۱۸ شدم، حالا درس شما کلی وقتم رو گرفت آخرشم انصافه به من بدید ۸؟!”
- ” استاد خداییش این ترم خیلی مشکل داشتم، مامان بزرگ پدرم از بالای پشت بوم افتاد پایین پاش پیچ خورد سه ماه بیمارستان بستری بود، برادرم تو مدرسه با یکی از همکلاسیهاش دعواش شد، دندونش شکست، سه هفته دندون پزشکی بود، بابام باهام دعوا کرده، می خواد از خونه بندازه منو بیرون، هر چی خواستگار برام میاد داغونه … الانم که دارم این رو می نویسم برق خونهمون رفته، آب خونهمون دو روز قطعه، رفتم خونه دوستم اونجام یه اینترنت داغونه دارن که هی قط … “
.:. مهلت و نحوه ارسال اعتراض .:.
دانشجویانی که نمره نهایی آنها بین ۸ تا ۱۰ شده است، در صورت تمایل برای پاس شدن، میتوانند از نمرات مازاد ترمهای گذشته بنا به تشخیص و تایید استاد استفاده کنند. دقت کنید که در این صورت نام آنها به همراه میزان نمرهای که از دانشجوی قبلی گرفتهاند هم در اینجا و هم در لیست نمرات مازاد خواهد آمد.
دانشجویانی که موفق به گرفتن وقت ملاقات حضوری برای تشریح ایرادات نهایی پروژه خود شدند، میتوانند جهت بالا بردن نمرات خود، از نمرات مازاد ترمهای گذشته بنا به تشخیص و تایید استاد استفاده کنند. دقت کنید که در این صورت نام آنها به همراه میزان نمرهای که از دانشجوی قبلی گرفتهاند هم در اینجا و هم در لیست نمرات مازاد خواهد آمد.
دانشجویان میتوانند اعتراض خود را با رعایت شرایط فوق، از همین الان تا حداکثر تا شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۰ به ایمیلی که در کلاس معرفی شد، ارسال کنند.
به اعتراضاتی که در آن شرایط فوق رعایت نشده باشد و یا از کانال دیگری ارسال شود، رسیدگی نخواهد شد.