سبک زندگی ارزش آفرینانه

در سال های اخیر در رسانه های ما از کارآفرینی صحبت زیاد به عمل آمده است؛ اینکه چقدر خوب است افراد برای خود کسب و کاری داشته باشند و علاوه بر خودشان، عده ی دیگری را نیز مشغول به کار کنند.

با این وجود واقعیت این است که “کارآفرین” نیامده است که برای بقیه کار ایجاد کند؛ اگرچه ایجاد اشتغال می تواند یکی از نتایج کارآفرینی باشد.

با عنایت به توجه زیاد رسانه ها و محافل عمومی به مقوله کارآفرینی، سوالی که پیش می آید این است که آیا پیچیدن نسخه کارآفرین شدن برای تمام مردم ایران صحیح است؟ آیا نمی شود من کارمند نیز با تغییر دیدگاه در کسب و کار و زندگی شخصی ام موفق باشم؟

ویدیوی زیر معرفی مختصری از این دوره دارد که در صورتی که احساس کردید مطالب این دوره می تواند برای شما مفید باشید، می توانید کل دوره را مشاهده کنید.

ما در این دوره سعی کرده ایم که به جای پافشاری بر کارآفرین شدن شما، شما را با سبک نوینی از زندگی کردن آشنا کنیم که آن را “سبک زندگی ارزش آفرینانه” نامیده ایم و معتقدیم آن چه موفقیت و رضایت درونی ما را تامین می کند، تغییر سبک زندگی ماست نه لزوماً تغییر شغلمان.

عناوین دوره

  • بخش اول: پایه های ارزش آفرینی

    • درس اول: مسیر زندگی های روتین امروزی
    • درس دوم: چرایی زندگی تحصیلی و شغلی ما
    • درس سوم: زندگی شغلی ما و حرف مردم
    • درس چهارم: آخرش که چی؟ (ماموریت و فلسفه وجودی ما)
    • درس پنجم: هدف، استراتژی و برنامه ریزی به زبان خودمانی!
    • درس ششم: هدف های درست و نادرست (تمرین)
    • درس هفتم: یک نکته کلیدی و کاربردی مغفول در هدف گذاری
  • بخش دوم: طرح ریزی شغلی

    • درس اول: دانش و توانایی ذهنی
    • درس دوم: استعداد، مهارت، رغبت
    • درس سوم: تیپ های شخصیتی
    • درس چهارم: واقعیت و محیط
  • بخش سوم: انواع زندگی شغلی

    • درس اول: شغل، کار، حرفه
    • درس دوم: استخدام؛ معرفی
    • درس سوم: استخدام؛ مزایا و چالش ها
    • درس چهارم: سلسله مراتب نیازها؛ جسمانی و امنیت
    • درس پنجم: سلسله مراتب نیازها؛ تعلق، رضایت، خودشکوفایی
    • درس ششم: خود اشتعالی؛ معرفی، مزایا و چالش ها
    • درس هفتم: ارزش آفرینی؛ معرفی، مزایا و چالش ها
    • درس هشتم: سایر ویژگی های ارزش آفرینان
  • بخش چهارم: ارزش آفرینی و ارزش آفرینان

    • درس اول: ویزگی های مشترک کارآفرینان (مرکز کنترل درونی)
    • درس دوم: تفاوت آدم های موفق و ناموفق
    • درس سوم: انسان متفاوت، مسیر متفاوت
    • درس چهارم: بنیان های ارزش آفرینی
    • درس پنجم: تعاریف ارزش آفرینی
  • بخش پنجم: آسیب شناسی فرهنگ کار و کارآفرینی

    • درس اول: آسیب شناسی کارآفرینی
    • درس دوم: انواع نگرش ها به کسب و کار
    • درس سوم: اقتصاد استراحتی
    • درس چهارم: موانع نگرش مثبت به کسب و کار در ایران

مطالب مرتبط

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 
فروشگاه محصولات ارگانیک اصیل آنلاین

این هم ببینید:

هاروکی موراکامی؛ جادوگری ژرف اندیش

هاروکی موراکامی؛ جادوگری ژرف اندیش

هاروکی موراکامی؛ نویسنده معروف ژاپنی است که در مصاحبه ای با نشریه پاریس ریویو خود را جادوگری با ذهنیت ژرف خواند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *