- برای دورکاری فقط از یک اپلیکیشن استفاده کنید، نگید فلان فایل رو تلگرام کردم، اون رو واتساپ، اینو ایمیل.
- در ساعت کاری در دسترس باشید و فقط در اون زمان بهم پیام بدین.
- مدیرها هم اگر نصفه شب چیزی به ذهنشون رسید نگن دوستان اینو فرستادم یادم نره.
- در گروه کاری پیامهای غیرکاری نفرستید حتی اگر به نظرمون یه خبر خیلی مهم و فوری هستش،
- احوالپرسی و تعارف و جوابای تکراری رو بذاریم کنار، اینجوری باید تا ظهر جواب سلام صبح بخیر دوستان مدیر رو بدیم.
- ویسهای بالای سی ثانیه رو معمولاً کسی گوش نمیده، آدما تو هشت ثانیه تصمیم میگیرن یک مطلب رو ادامه بدن یا نه، تو همون هشت ثانیه بگیم موضوع چیه و مخاطبمون کیه و بریم سر اصل مطلب.
- توی ویسها هم یه موضوع رو هی تکرار نکنیم، کسی که متوجه ویس نشه خودش دوباره گوش میده.
- اگر قراره تصمیم نهایی رو اعلام کنیم ویس ندیم، حتماً تایپش کنیم و اگر چند مورده حتماً شماره بذاریم.
- دانشگاه هاروارد میگه گروههای مجازی بالای ده نفر برای کار خوب نیست، گروه بالای سیزده نفر هم عملاً بازدهی نداره، واسهٔ چیزی که میخواین کل شرکت بدونن یه گروه رو بذارید فقط برای اطلاعرسانی یا کانال بزنید.
چطور دورکاری را در سازمان خود جاری و ساری کنیم؟
و برای چه کسانی!
چطور در دورکاری بهرهوری بیشتری داشته باشیم؟
کلیپ یک دقیقهای زیر را ببینید:
در مورد آداب استفاده از دنیای مجازی بیشتر بدانیم:
۲۰ نکته درباره آداب حضور در شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی
نکاتی پیرامون عکس پروفایل؛ نام و آی دی؛ شخصیت مجازی و حقیقی؛ بیوگرافی؛ پیغام شخصی و گروهی؛ پست مرتبط و نامرتبط؛ حریم خصوصی
مشترک موردنظر کجاها در دسترس تر است؟
کجا به همکارم پیام بدم بهتره ؟ تو واتساپ، تلگرام، اینستاگرام یا بهش پیامک بدم؟ اصلاً چطوره بهش ایمیل بزنم؟ نه بذار همین الان بهش زنگ بزنم ولی آخه …
بیست نکته مهم در مورد چگونگی کار با ایمیل (ویراست دوم)
مقدمه ویراست دوم بعد از توزیع این نوشته بین دوستان و دانشجویان گرامی و دریافت بازخورد از این عزیزان، مشخص گردید که این مهارت بیش از آن که نگارنده تصور می کرده، مورد نیاز افراد به خصوص دانشجویان رشته های مرتبط با فناوری اطلاعات بوده است. از طرفی مواردی دیگر نیز به ذهن اینجانب رسید …
لینک کوتاه: