- خودش تصمیم گیرنده باشد. پیشنهادات و گزینه هایی در اختیارش قرار دهید. اما یادتان نرود او باید اطمینان حاصل کند که بر تصمیماتش کنترل دارد و تصمیمگیرندهی نهایی خود اوست.
- دستیابی به اهداف. هر کاری که در ارتباط با شما انجام می دهد، باید موجب پیشرفتش شود.
- احترام به خود. هیچ کس دوست ندارد او را احمق بپندارند.
- یک خوشامدگویی دوستانه. این بسیار ضروری است.
- بداند چه میگذرد. این که شما دقیقاً برایش چه کاری انجام میدهید.
- احساس امنیت. این که شما با فروش جنس خود به او، خواهان آسایش و ایمنیاش هستید.
- احساس مهم بودن. باید به رسمیت شناخته شود. نباید کممحلی ببیند یا مزاحم تلقی شود.
- صداقت. مشتریان این دوره و زمانه آگاهترند. آن ها مایلند مطمئن شوند شما امین و بیتعصب هستید.
منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۲۱.
لینک کوتاه: