من به روایت دانشجویانم – سری سوم

Man&Daneshjooyan9401 (Mollabagher.com)

سلام دوستان

در بعضی از کلاس هام، پایان ترم که می شه یک برگه A5 به دانشجویام می دم و از اونا می خوام بدون ذکر نامشون، نظراتشون رو راجع به من و کلاسمون بگن … عبارات زیر از همین برگه های نظرسنجی باز غیررسمی انتخاب شده.  با راه اندازی سایت، از این به بعد تصمیم دارم به امید خدا از آن ها درخواست کنم پس از گرفتن نمره شون، نظرشون رو اینجا بنویسند.

سلام استاد. دانشجوی واحد ۵۵ هستم. من از تدریس شما خیلی راضی بودم و برنامه های درسی و کلاسیتون خیلی خوب بود. شما میتونستید مثل استادهای دیگه جزوه بگید و بنویسیم و تو امتحان همونو بخونیم ولی ما رو وادار کردید که بریم تو سایت بخونیم.

من بابت این درس خیلی هزینه کردم ولی اگه نمره قبولی رو نیارم، برام مهم نیست چون:

من دنیای اینترنت رو نمیشناختم ولی الان میشناسم.

من ایمیل زدن بلد نبودم ولی الان بلدم.

من پاورپوینت نمیدونستم چیه چه برسه به اینکه بلد باشم ولی الان بلدم.

من ورد رو چهار ساله کار میکنم ولی یه سری از فنونش رو نمیدونستم ولی الان میدونم.

و من مطالب درسنامه رو نمیدونستم چیه ولی الان مختصر اطلاعاتی در مورد هر درسی دارم.

من واقعا بدون خودشیرینی و پاچه خواری از شما راضی ام و شما به درد این دانشگاه نمیخورید! شما با داشتن همچین علمی و تدریسی باید در دانشگاه تهران و شریف تدریس کنید تا هم قدرتون رو بدونن هم نهایت استفاده رو کنن.

استاد، خیلی روز  دوشنبه روز خوبی بود که کلاس نهایت انرژی رو داشت. استاد، از شما خیلی ممنونم. ان شاءالله موفق باشید هر جا هستید.

در ضمن من اگه صفر بگیرم یا بیست تو امتحان، بازم شما رو به عنوان استاد نمونه میدونم. این تعریف و تمجید که از شما کردم تعریف و تمجید نبود؛ این ها حسنات شما بود. این ایمیل هم که دادم فقط بابت تشکر بود. خدانگهدار. یاعلی.

به نام خدا

نمره گرفتن سخت ولی شیرین.

در جلسه اول فکر می کردم می افتم ولی کم کم با روند گرفتن نمره و کار آشنا شدم. شاید اگه یه کم اول ترم کمتر سخت بگیرید، بهتر بود.

با ارائه کتاب مخالفم؛ اگه نبود بهتر بود.

مرسی استاد🙂

بسمه تعالی

کلاس کارآفرینی کلاس خیلی خوبی است؛ اما با توجه به حرف هایی که شنیده بودم، سختگیری که راجع به استاد می گفتند، تمایل چندانی به شرکت در این کلاس نداشتم و دو جلسه ی اول خیلی با استرس و بی علاقه حضور پیدا می کردم اما بعد از سه چهار جلسه واقعاً به این کلاس علاقه پیدا کردم چون کلاسی است که واقعاً به درد ما می خوره و فقط خوندن و نوشتن نیست.

همین که کاری میکنه تو کلاس که فعال باشیم، تحرک داشته باشیم، خیلی عالیه.

فقط در رابطه با نمره دادن یه کم سختگیر هستین. به سختی نمره به دست میاریم.

اما در کل کلاس خیلی عالی.

سلام استاد

ممنون از این که فعالیت زیادی از ما خواستید ولی چون بچه ها دنبال راحتی هستند، براشون کمی سخت بود از جمله خودم. نمره دادنتون خیلی بد بود. استاد به سختی نمره می دادین حتی به بچه هایی که سختی زیادی واسه پروژه یا فعالیتشون داشتند.

ولی در کل با بچه ها مثل دوست بودید؛ مثل استادای دیگه الکی از خودتون تعریف نمی کردید و خودتونو بالاتر از بچه ها نمی دیدین. سختگیری الکی نداشتین واسه دیر اومدن یا حرف زدن داخل کلاس.

راستش من فکر می کنم چون شما از اول روش کارتون رو مشخص کردید و ما باید تلاش می کردیم تا با اون روش پیش بریم ولی بعضی از اساتید بودن که حتی خودشون هم نمیدونستن چکاری میخوان انجام بدن!

به هر حال از شما بابت وقت گذاشتنتون ممنون ولی فکر می کنم این روش تدریس برای دانشگاهها لول بالا بیشتر جواب میده چون اینجا دانشجوهایی که مثل من یا با سن بالاتر بودن یا دانشجوهایی تنبل و یا کارمند بودن و وقت زیادی برای درس خوندن نداشتن و مشکل از اینجا شروع میشد نارضایتی ایجاد میشد ولی شما هم با تمام مخالفتها به کارتون ادامه دادید و امیدوارم به هدفتون برسید و روزی در دانشگاههای معتبر تهران تدریس کنید.

سلام استاد

واقعاً روزها و کلاس های خوبی داشتیم ولی زمان بندی و کنترل کلاس خوب نبود. اگر زمان بندی خوبی داشتین، می تونستیم استفاده بهتری از کلاس داشته باشیم. نداشتن جزوه هم باعث نگرانی در امتحان می شد. ولی مدل لینک هایی که میذاشتین، خیلی جالب بود! اولش برامون سخت بود ولی بعد از چند جلسه برامون عادی شد و جالب🙂

سلام خدمت استاد عزیز

عرضی که داشتم با نحوه درس دادن است که خیلی سختگیری می کردید و برای امتحان جزوه نمی دید و عرضم در این مورد بود.

با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی

با توجه به این که کلاس شما با بقیه کلاس ها فرق داشت، سیستم خاصی هم داشت، باعث شد که من خودم واگراتر فکر کنم (الکی مثلاً من خیلی واگرا فک میکنم!)

از طرز تدریس کردن شما هم خیلی بهره بردیم. غمگینم ترم بعد دانشجوی کارآفرینی تان نیستم هرچند دهانم سرویس بود ولی حتماً (سعی کردن) ولی قطعاً ترم بعد هر درسی که داشتید، باهاتون برمیدارم. از کاربرد ارتباطات و اطلاعات گرفته تا هر درسی که شما استادش باشی!

استاد دوستتان دارم، هم خودتان را، هم شیوه درس دادنتان را. امیدوارم هر کجا که درس میدید، موفق و پیروز باشید در کارتان. همراه با جیب پر پول و بی دغدغه.

با تشکر و احترام.

ضمن عرض سلام و خسته نباشید

لطفاً ارائه کتاب را حذف کنید چون واقعاً هیچ کس بهش توجهی نمیکنه.

لطفاً به هرکس به میزان زحمتی که میکشه نمره بدید، این نهایت نامردیه که یه فرد یه هفته رو یه کار وقت بذاره، از تمام وقتش و درس و کارش بزنه بعد کلاً ۲ نمره بهش تعلق بگیره از ۶ نمره (مثلاً)، به خاطر این که مثلاً ۱ صفحه کم یا زیاد بوده. یا بابت ارائه ها که ما کلی وقت میذاشتیم می خوندیم بعد می گفتین توی ۳۰ ثانیه اونوقت شاید می شد ۳۲، شما نصفه نمره می دادید.

لطفاً از بچه ها چیزی بخواین که واقعاً بشه انجام داد.

استاد، روز اول خیلی تند برخورد می کنید جوری که واقعاً استرس بدی به من وارد شد. ولی کم کم با روند کلاس و تیپ شخصیتتون عادت کردم. طوری شد خاص بودن شما و کلاس شما برام خاص شد و هم چنین کلاستون طوری شد که بتونم با جرأت پیش همه ی دوستام با افتخار بگم که علمی کاربردی اون طوری هم که میگن کشکی نیست…

و انتقادم به شما اینکه خیلی رُک هستید و البته شاید هم یک حسن خوب باشه.

و اینکه برای کار بچه ها ارزش بهتری قائل بشید مثلاً کار پروژه داشتند، زودتر بررسی کنید به خاطر اینکه اهمیت شما رو نشون میده…

ولی تو این کلاس دیدگاهم به زندگی و روند کلی زندگیم تغییر کرد و به جرأت میتونم بگم که ترم های بعدی هم با شما کلاس خواهم برداشت.

با سلام، خدمت  استاد بزرگ آقای ملاباقر.
طرح پیشنهادی اینجانب.
با فاکتور گرفتن انتقادات به جا و به حق!
استاد بزرگوار شیوه ی تدریس شما در نوع خود بسیار جدید و جذاب ولی خالی از ایراد نبوده نیست. اما جهت ارتقای کیفی آن اینجانب چند پیشنهاد خیلی ویژه و بجا و ضروری را برایتان دارم.

نخست اینکه؛ ما میتوانیم دانشجوها را از نظر شرایط سنی و نیز فاکتورهایی مانند شاغل بودن یا عدم آن، سلامت جسم یا عدم آن و… طبقه بندی نمود تا بدین وسیله حقی از کسی ضایع نگردد. برای روشن تر شدن موضوع پیشنهادی مثالی را خدمت شما عرض میکنم: دانشجوی پنجاه و چند ساله ای که فقط به دلیل ارتقاء و افزایش حقوق به دانشگاه آمده با دانشجوی جوان و شاغلی که برای یادگیری و کسب علم و در کنار آن ارتقاء شغلی به دانشگاه آمده بسیار تفاوت دارند و این آخری نیز با دانشجوی بیست ساله ی بیکاری که نه شغل دارد و نه کمبود زمان و صرفاً جهت دانشجو بودن و کسب مدرک و علم وارد دانشگاه شده، باز تفاوت دارند؛ بنابراین شیوه ی تدریس شما اعم از حضور در کلاس و نمره ی کلاسی و… باید با توجه ی دقیق شما با عوامل و خصوصیات ذکر شده باشد. مثلا فرد پنجاه ساله نمیتواند کاردستی دختر بیست ساله را درست نماید، یا جوان کارمند بیست و چند ساله نوع نگرشش به خلاقیت صرف کاردستی نمیتواند باشد و…. .

اما پیشنهاد ویژه ی اینجانب:
دانشجویان غیر شاغل با توجه به انرژی بیشتر و وقت بیشتر به کلاسها و همایشهای علمی خلاقیت و کارآفرینی فرستاده شوند و در مقابل از دانشجویان شاغل تحقیق و تفحص در غالب پروژه و مقاله خواسته شود. و اینکه دانشجویانی که فرصت حضور کامل در کلاس را دارا هستند، از طریق فعالیت و پرسش و پاسخ نمره ی کلاسی در نظر گرفته شود و در مقابل دانشجویان کم فرصت و شاغل را از طریق معرفی کتاب و آزمون میان ترم.
و در نتیجه از هر دانشجویی مطابق سن و شاغل یا عدم آن و نیز مطابق تواناییهای جسمی و ذهنی انتظار داشته باشیم تا بدین وسیله هم سطح کلاس ارتقا یابد و هم بابت اخذ نمره در حق کسی اجحافی نگردد.
با تشکر ویژه.

[متن موجود نیست] … کسی که چنین عقیده ای داره “هیچوقت خودشو برتر از دیگرون نمیدونه ، من ترجیح میدم رک و راست و بی پاچه خواری حرف بزنم ولی برای رسیدن به هدفم  دروغ و تملق نکنم (ایستاده و تنها مردن خیلی بالاتر از زنده بودن  با تملقه ، کسی که  معنای حرف منو فهمید میدونه نه تووش ریا و نه دو رویی و نه احساس بزرگی کردنه، من خودمو از همه کوچیکتر میدونم ولی فرقم با خیلیها رک و صادق بودنمه ، لازم نیست تو زندگی همه از آدم خوششون بیاد و البته من عادت ندارم جواب بی حرمتی و اهانت رو با اهانت بدم، یاد گرفتم جواب بعضیها رو که از متنهای یکسری آدم عقده ای کپی میکنن و تو پست میزارنن و با نقطه.. چین.. بدم! تا ادب خودمو به رخشون بکشم.😍😊🌹

میخواستم یه حقیقت و با صداقت اقرار کنم، حالا هرکس میتونه یه برداشت کنه، یکی میتونه ژست روان شناسی بگیره، یکی میتونه مسخره کنه، یکی میتونه بگه خودشیرینی میکنم و بعضیها بگن واسه نمره اینارو میگه! ایرادی نداره و هر کس حق داره هر جور که میخواد قضاوت کنه!

راستش من درسته زیاد تو کلاس درس استاد حاضر نبودم، درسته نصفه نیمه و دیر اومدم ولی باید بگم با اینکه ۳ تا درس تا پایان کار بیشتر ندارم اما با همین حضور اندک، خیلی چیزها دستگیرم شد اینکه:

ای کاش سطح همه درسهای دیگه هم اینقدر بالا بود، ای کاش شیوه ی تدریس اساتید دیگه هم مثل استاد این درس بود، ای کاش این چیزایی که الان دارم یاد میگیرمو چندسال پیش یاد گرفته بودم، ای کاش دلسوزی و ادب و حس انسان دوستی دانشجوهای این دوره و این کلاس رو دانشجوهای چند سال پیش هم داشتند!!!

باور کنید با اینکه سر کلاس اومدن در طی دوره ی کاردانی واسم خیلی سخت بود و با اینکه با ۳ نمره ی قبولی دیگه میتونم واسه کارشناسی حاضر بشم، ولی دوست دارم این درسو بیفتم، واقعاً حیفه! نزدیک هشتاد واحد درسی پاس کردم ولی هیچکدومشون بار علمی این درس رو نداشتند.

شاید باور نکنید: ولی من تازه فهمیدم نظام آموزشی کشورمان حتی زیر صفره! باور کنید من انواع هوش آدما و تیپ هوشی، شخصیتی و خیلی چیزهای دیگه رو نمیدونستم! و با اینکه دوره ی ۴ ساله ی دبیرستان و با پیش دانشگاهی قبلا گذرونده بودم، و تازه مضمون و مفاهیم اون کتابا خیلی سنگینتر از کتابای حال حاضره! تازه فهمیدم باز هم بی سوادم! وقتی هنوز تفاوت آی کیو با ای کیو رو تازه فهمیدم و…  !

اگه خیلی راحت اعتراف میکنم واسه اینه که بچه های الانو خیلی مهربونتر و با فرهنگ تر از قبل میبینم! اینجا کسی به فکر گرفتن نقطه ضعف از دیگری نیست، اینجا کسی پچ پچ و مسخره نمیکنه، اینجا همه دوست دارن هم یاد بگیرن و هم یاد بدن، اینجا همه میخوان به دیگری کمک کنند. .اینجا راحتی افراد هم بی غرضه، اینجا همه دوست دارن مثل یک استاد باشند ولی هیچ کس هم غرور بیجا نداره! خیلی متاثرم که واسه مشکلات شغلی این کلاسارو که میتونست به بار علمیم اضافه کنه و ذهنمو روشن کنه رو از دست دادم!

ای کاش تازه شروع ترم بود و من میتونستم از همین یه درس به اندازه ی چندین درس کسب علم کنم.

ای کاش استاد دلش بحالم بسوزه و تجدیدم کنه! ایکاش بگه واسه شیرین کاری این حرفارو میزنه و مثل کنفرانس دیروز که خانومی راجع به صداقت و حیله گری صحبت کردند، استاد بگه این حیله گره!

لطفاً مطالعه کنید. کارآفرینی!

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز

از اینکه این ترم با شما درس داشتم، خوشحالم. راستش اول که اومدم کلاستون با حرفایی که زدید ترسیدم گفتم چقدر دانشگاه سخته ولی به مرور زمان متوجه شدم کلاستون عالیه چون خیلی چیزا یاد گرفتم در مورد کسب و کار و ایده؛ چون خودم به کار علاقه دارم خیلی دوست داشتم می تونستم خیلی جاها ازتون راهنمایی بگیرم و یک کسب و کار راه بندازم ولی چون تردید داشتم که کمکم کنید، پیش قدم نشدم.

من همیشه از کلاستون جلوی کسانی که نبودن مثل خانواده یا خواهرشوهر اینا تعریف کردم مخصوصاً این که چیزهایی که علاقه دارند را ادامه بدهند.

استاد، خلاصه کلاس پرباری بود و اینو مطمئن باشید برخلاف دانشجویای دیگه که همش از کلاستون بد گفتن که سخته، تعریف می کنم چون صددرصد اونا انگیزه یادگیری نداشتن. همین انگیزه کتاب خوندن خودش عالی بود، باعث شد که یک کتاب رو مطالعه کنم.

کلاً طریقه آموزشتون با همه فرق داشت و در اصل شما خاص هستید که همه میگن درستون سخته.

امیدوارم که همیشه موفق باشید و برای رسیدن به موفقیت من هم دعا کنید.

یک دنیا ممنون بابت کلاستون.

خلاصه بگم از کلاستون خیلی چیزا یاد گرفتم، به خاطر همین سعی کردم همیشه سر کلاستون باشم. ؛)

راحت ترین استاد تو دانشگاه، فقط یه کم سختگیر.

حس خلاقیت و نوآوری در کلاس شما بالا می رود. در کل کلاس خوبی بود حال کردیم.

از شما بابت کلاس متفاوت شما تشکر میکنم. از بابت مطالب بسیار آموزنده و جذاب (بسیار زیاد) در کلاس ممنون هستیم. هم چنین از شما خواستارم نسبت به زمان درس، مطالب را دسته بندی و انتخاب نمائید و مدیریت زمان را بیشتر در دست داشته باشید.

من در کلاس شما احساس دانشجو بودن در دانشگاه تهران داشتم به دلیل فعال بودن کلاس.

بسمه تعالی

کلاس خوبی بود… ولی خیلی سخت نمره می دادید این ترم… در کل من که راضی بودم. اگه ترم بعدی کلاس داشته باشید، من برمیدارم… تنها انتقادی که دارم اینه که شما از همه بچه ها کار نمیکشید و اونایی که زرنگ تر هستند، کارو زود انجام میدن و نمره اش رو میبرن؛ سعی کنید از همه کار بکشید.

به نام خدا

کلاساتون واقعاً عالیه. من خودم بشخصه اصلاً اعتماد به نفس این رو که بخوام در جمع صحبت کنم نداشتم ولی واقعاً کلاس های شما و سختگیری هایتان باعث شد که من اعتماد به نفسم را بالا ببرم و بتونم در جمع صحبت کنم.

در کلاس شما اولش خیلی احساس ترس داشتم ولی به مرور زمان دیگه خیلی احساس راحتی کردم و دیگه نترسیدم.

استادی مثل شما داشتن واقعاً افتخاره. بچه های ترم قبل خیلی ازتون بد گفتن ولی اصلاً اینطور نبود. خیلی مهربونین 🙂

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات - سری دوم

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *