توضیحاتی در مورد ساختار سوالات درس خدمات الکترونیک – سری سوم
به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر میرسد بهتر است که سبک یاددهییادگیری در دانشگاههای کشور از خواندنیحفظی به سمت مفهومیتحلیلی سوق پیدا کند.
جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی میتوانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومیتحلیلی بهرهی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقهبندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.
بدین منظور اساتید میتوانند برای نمونه به گزارشهای جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.
در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آنها نیز به این سبک نزدیک شود.
با توجه به اهمیت قضیهی فوق و کمیابی سوالات امتحانی مفهومیتحلیلی در وبسایتهای فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاهها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.
در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کردهاند درخواست میکنیم که سوالاتشان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.
توضیحاتی در مورد نحوهٔ پاسخ به سوالات درس خدمات الکترونیک – سری سوم
قبل از پاسخگویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:
- پاسخها را در برگه سوال و فقط و فقط در مکان مشخصشده یادداشت نمایید. از نوشتن جملاتی شبیه «پاسخ در پشت برگه» و «ادامهٔ پاسخ» جداً خودداری کنید. در صورتی که پاسخ شما در جایی غیر از محل مشخصشده باشد، نادیده گرفته خواهد شد.
- پاسخهای تشریحی، بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخهای ناقص و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
- در سوالهای مفهومی آن چه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوه تجزیهوتحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است. بدیهی است این قضیه در مورد سوالات دیگر صدق نمیکند.
- در صورتی که دست خط پاسخ دانشجو آن قدر ناخوانا باشد که مدرس نتواند مفهوم آن را متوجه شود، مسئولیت هر گونه عدمتعلق امتیاز برای آن سوال بر عهدهٔ خود دانشجو خواهد بود.
با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون
علی ملاباقر
مشخصات سوالات درس خدمات الکترونیک – سری سوم
تعداد سؤالات: ۱۰
تعداد صفحات: ۴ (در اندازه کاغذ A4، با قلم B Nazanin، سایز ۱۳، فاصله خطوط ۱.۱۵ و فاصله از طرفین ۲ سانتیمتر)
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه
نوع سوالات درس خدمات الکترونیک – سری سوم
- ۷ سوال کاربردی مفهومی
- ۱ سوال نقد و بررسی
- ۱ سوال ۶ گزینهای با ذکر علت انتخاب گزینه
- ۱ سوال کاربردی تشریحی
این مجموعه سوالات، مناسب چه کسانی است؟
👨🏫 مدرسان دلسوزی که میخواهند با استفاده از این سوالات ارزش جدیدی هم برای خود و هم برای دانشجویانشان خلق کنند تا آنها بتوانند هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم این درس را در زندگی شخصی و حرفهایشان به کار برند.
👨🎓 دانشجویان مشتاقی که میخواهند با یادگیری عمقی مفاهیم این درس، توانایی و مهارت خود را در زندگی شخصی و کاریشان افزایش داده و زمینههای رشد هرچه بیشتر خود را فراهم نمایند.
یکی از سوالات
تجارت الکترونیک را میتوان از حیث تراکنش به انواع مختلفی تقسیم نمود که در جدول زیر آمده است. این جدول را برای نمونه سایتهای ایرانی تکمیل کنید. توجه کنید که آدرس دامنهٔ سایت بایستی بهصورت دقیق نوشته شود. (۳ نمره)
انواع تجارت الکترونیک | نام یا عنوان سایت | آدرس دامنهٔ سایت |
بنگاه با بنگاه (B2B) |
|
|
بنگاه با مصرفکننده (B2C) |
|
|
مصرفکننده با مصرفکننده (C2C) |
|
|
مصرفکننده با بنگاه (C2B) |
|
|
نقطه به نقطه (P2P) |
|
|
بنگاه با دولت (B2A) |
|
|
مصرفکننده با دولت (C2A) |
|
|
دانلود سوالات
جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید:⇣ .:. دربارهٔ درس خدمات الکترونیک بیشتر بدانیم .:. ⇣
شماره | موضوع اصلی | درجهٔ کیفی | مطالعه |
---|---|---|---|
۱ | قوانین کلاس، نحوه تدریس و ارزشیابی، هدف درس، منبع اصلی و منابع تکمیلی | +B | 📝 |
۲ | معرفی سرفصلها + بررسی نقش فناوری اطلاعات در زندگی، آموزش، کار و بازی | A | 📝 |
۳ | اصول اسلایدسازی و شاخصهای ارزیابی ارائه + شبکه اینترنت و وب | +B | 📝 |
۴ | نحوه جستجو در اینترنت + انواع سایتهای تجاری + تعریف خدمات الکترونیک | +B | 📝 |
۵ | تشریح مزایای استفاده از خدمات الکترونیکی با تفکر سنجشگرایانه | A | 📝 |
۶ | تشریح مفاهیم و تعریف دولت الکترونیکی به همراه نحوهٔ اجرا و پیادهسازی آن | +B | 📝 |
۷ | تعاریف شهر و شهرداری الکترونیکی، پایههای اصلی آن، مزایا و نحوه پیادهسازی | A | 📝 |
۸ | بانکداری الکترونیکی در ایران به همراه نقد و بررسی آن با پرسش و پاسخ | +B | 📝 |
۹ | سطوح خدمات و کانالها و زیرساختهای بانکداری الکترونیکی | +A | 📝 |
۱۰ | انواع، مزایا، محدودیتها و مدلهای تجارت الکترونیکی + پرداخت الکترونیکی | A | 📝 |
۱۱ | خلاصهای از کتاب مقدمهای بر تجارت الکترونیک نوشته ریپورت یاوورسکی | A | 📝 |
۱۲ | تعریف، طبقهبندی و پیامدها و نمونههای کسبوکار الکترونیکی | +B | 📝 |
۱۳ | تعریف، محدودیتها و انواع بازاریابی الکترونیکی + شروع آموزش الکترونیکی | +B | 📝 |
۱۴ | بررسی انواع آموزش از راه دور+سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی | +A | 📝 |
۱۵ | بازاریابی اینترنتی + تقسیمبندی محتوا، مزایا و معایب آموزش الکترونیکی | +A | 📝 |