نمونه سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم

توضیحاتی در مورد ساختار سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم

به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر می‌رسد بهتر است که سبک یاددهی‌یادگیری در دانشگاه‌های کشور از خواندنی‌حفظی به سمت مفهومی‌تحلیلی سوق پیدا کند.

جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی می‌توانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومی‌تحلیلی بهره‌‌ی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقه‌بندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.

بدین منظور اساتید می‌توانند برای نمونه به گزارش‌های جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.

در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آن‌ها نیز به این سبک نزدیک شود.

با توجه به اهمیت قضیه‌ی فوق و کم‌یابی سوالات امتحانی مفهومی‌تحلیلی در وب‌سایت‌های فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.

در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کرده‌اند درخواست می‌کنیم که سوالات‌شان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.


توضیحاتی در مورد نحوه‌ٔ پاسخ به سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم

قبل از پاسخ­‌گویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:

  • پاسخ­‌ها را در برگه سوال و فقط و فقط در مکان مشخص‌شده یادداشت نمایید. از نوشتن جملاتی شبیه «پاسخ در پشت برگه»و «ادامه پاسخ» جداً خودداری کنید.
  • پاسخ‌های تشریحی، بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخ­‌های ناقص ‌و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
  • در سوالات چند گزینه‌­ای، نمره شما با توجه به میزان تشخیص‌­تان و نزدیکی به پاسخ صحیح یا صحیح‌­تر سنجیده می­شود؛ به عبارت دیگر درصدی از نمره برای شما با توجه به پاسخ‌­تان لحاظ خواهد گشت. توصیه می­‌شود در پاسخ به این سوالات نهایت دقت را بفرمایید.
  • در سوال­‌های مفهومی آن چه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوه تجزیه­‌وتحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است؛ بدیهی اسـت این موضوع در مورد سوالاتی که پاسخ آن­‌ها یک یا چند کلمه است، صدق نمی­‌کند.

با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون

علی ملاباقر


مشخصات سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم

تعداد سؤالات: ۱۳
تعداد صفحات: ۴ (در اندازه کاغذ A4، با قلم B Nazanin، سایز ۱۳، فاصله خطوط ۱.۱۵ و فاصله از طرفین ۲ سانتی‌متر)
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه

نوع سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم

  • ۳ سوال درست و نادرست هر کدام شامل ۶، ۶ و ۸ مورد
  • ۶ سوال کاربردی تشریحی
  • ۳ سوال چند گزینه‌ای
  • ۱ سوال جای خالی

این مجموعه سوالات، مناسب چه کسانی است؟

👨‍🏫 مدرسان دلسوزی که می‌خواهند با استفاده از این سوالات ارزش جدیدی هم برای خود و هم برای دانشجویان‌شان خلق کنند تا آن‌ها بتوانند هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم این درس را در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان به کار برند.

👨‍🎓 دانشجویان مشتاقی که می‌خواهند با یادگیری عمقی مفاهیم این درس، توانایی و مهارت خود را در زندگی شخصی و کاری‌شان افزایش داده و زمینه‌های رشد هرچه بیشتر خود را فراهم نمایند.


یکی از سوالات

در حوزهٔ خدمات و خدمات ­الکترونیک، جملات درست را با √ و جملات نادرست را با × مشخص کنید. (۱/۵نمره)

۱-‌ یک خدمت، مجموعه‌ای است از فعالیت‌های کم‌وبیش ملموس که معمولاً و نه لزوماً در تعاملات بین مشتری و کارکنان خدمات و یا منابع فیزیکی یا کالاها و یا سیستم­‌های عرضه‌کنندهٔ خدمات صورت می‌­گیرد.

۲-‌ خدمات الکترونیک، خدماتی یک ­طرفه است که از طریق اینترنت به کاربران خدمت‌­رسانی می­‌کند.

۳-‌ کیفیت خدمات الکترونیک حوزه‌­ای است که در آن امکان ارائه خدمات کارآمد و مؤثر برای کاربران از طریق وب‌سایت فراهم می‌شود.

۴-‌ در تقسیم‌­بندی خدمات، خرده‌­فروشی جزء خدمات حرفه‌­ای (تخصصی) محسوب می‌­شود.

۵-‌ نحوهٔ برداشت کاربران از کیفیت خدمات، در یک محیط وب در مقایسه با یک محیط غیر وب بسیار متفاوت است؛ چرا که با توجه به عقاید و تصورات مختلف افراد نسبت به فناوری، میزان پذیرش و کاربرد فناوری در بین کاربران، حدوداً یکسان است.

۶-‌ این که امکان ایجاد ارتباط با همه افرادی که برای تکمیل یک فرآیند بازرگانی لازم است با آن‌­ها تماس گرفته شود، در کوتاه‌­ترین زمان از طریق ایمیل و روش‌­های دیگر میسر می‌شود، به قطع یقین جز افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای جدید برای تولیدکنندگان است که خود در ضرورت خدمات الکترونیک مطرح می‌شود.


دانلود سوالات

 جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید: 
خرید فایل

⇣ .:. دربارهٔ درس خدمات الکترونیک بیشتر بدانیم .:. ⇣

شمارهموضوع اصلیدرجهٔ کیفیمطالعه
۱قوانین کلاس، نحوه تدریس و ارزشیابی، هدف درس، منبع اصلی و منابع تکمیلی+B📝
۲معرفی سرفصل‌ها + بررسی نقش فناوری اطلاعات در زندگی، آموزش، کار و بازیA📝
۳اصول اسلایدسازی و شاخص‌های ارزیابی ارائه + شبکه اینترنت و وب+B📝
۴نحوه جستجو در اینترنت + انواع سایت‌های تجاری + تعریف خدمات الکترونیک+B📝
۵تشریح مزایای استفاده از خدمات الکترونیکی با تفکر سنجش‌گرایانهA📝
۶تشریح مفاهیم و تعریف دولت الکترونیکی به همراه نحوهٔ اجرا و پیاده‌سازی آن+B📝
۷تعاریف شهر و شهرداری الکترونیکی، پایه‌های اصلی آن، مزایا و نحوه پیاده‌سازیA📝
۸بانکداری الکترونیکی در ایران به همراه نقد و بررسی آن با پرسش و پاسخ+B📝
۹سطوح خدمات و کانال‌ها و زیرساخت‌های بانکداری الکترونیکی+A📝
۱۰انواع، مزایا، محدودیت‌ها و مدل‌های تجارت الکترونیکی + پرداخت الکترونیکیA📝
۱۱خلاصه‌ای از کتاب مقدمه‌ای بر تجارت الکترونیک نوشته ریپورت یاوورسکیA📝
۱۲تعریف، طبقه‌بندی و پیامدها و نمونه‌های کسب‌وکار الکترونیکی+B📝
۱۳تعریف، محدودیت‌ها و انواع بازاریابی الکترونیکی + شروع آموزش الکترونیکی+B📝
۱۴بررسی انواع آموزش از راه دور+سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی+A📝
۱۵بازاریابی اینترنتی + تقسیم‌بندی محتوا، مزایا و معایب آموزش الکترونیکی+A📝
این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • به درد نخور 
  • خسته کننده 
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات - سری دوم

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.