توضیحاتی در مورد ساختار سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم
به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر میرسد بهتر است که سبک یاددهییادگیری در دانشگاههای کشور از خواندنیحفظی به سمت مفهومیتحلیلی سوق پیدا کند.
جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی میتوانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومیتحلیلی بهرهی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقهبندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.
بدین منظور اساتید میتوانند برای نمونه به گزارشهای جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.
در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آنها نیز به این سبک نزدیک شود.
با توجه به اهمیت قضیهی فوق و کمیابی سوالات امتحانی مفهومیتحلیلی در وبسایتهای فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاهها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.
در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کردهاند درخواست میکنیم که سوالاتشان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.
توضیحاتی در مورد نحوهٔ پاسخ به سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم
قبل از پاسخگویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:
- پاسخها را در برگه سوال و فقط و فقط در مکان مشخصشده یادداشت نمایید. از نوشتن جملاتی شبیه «پاسخ در پشت برگه»و «ادامه پاسخ» جداً خودداری کنید.
- پاسخهای تشریحی، بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخهای ناقص و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
- در سوالات چند گزینهای، نمره شما با توجه به میزان تشخیصتان و نزدیکی به پاسخ صحیح یا صحیحتر سنجیده میشود؛ به عبارت دیگر درصدی از نمره برای شما با توجه به پاسختان لحاظ خواهد گشت. توصیه میشود در پاسخ به این سوالات نهایت دقت را بفرمایید.
- در سوالهای مفهومی آن چه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوه تجزیهوتحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است؛ بدیهی اسـت این موضوع در مورد سوالاتی که پاسخ آنها یک یا چند کلمه است، صدق نمیکند.
با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون
علی ملاباقر
مشخصات سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم
تعداد سؤالات: ۱۳
تعداد صفحات: ۴ (در اندازه کاغذ A4، با قلم B Nazanin، سایز ۱۳، فاصله خطوط ۱.۱۵ و فاصله از طرفین ۲ سانتیمتر)
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه
نوع سوالات درس خدمات الکترونیک – سری دوم
- ۳ سوال درست و نادرست هر کدام شامل ۶، ۶ و ۸ مورد
- ۶ سوال کاربردی تشریحی
- ۳ سوال چند گزینهای
- ۱ سوال جای خالی
این مجموعه سوالات، مناسب چه کسانی است؟
👨🏫 مدرسان دلسوزی که میخواهند با استفاده از این سوالات ارزش جدیدی هم برای خود و هم برای دانشجویانشان خلق کنند تا آنها بتوانند هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم این درس را در زندگی شخصی و حرفهایشان به کار برند.
👨🎓 دانشجویان مشتاقی که میخواهند با یادگیری عمقی مفاهیم این درس، توانایی و مهارت خود را در زندگی شخصی و کاریشان افزایش داده و زمینههای رشد هرچه بیشتر خود را فراهم نمایند.
یکی از سوالات
در حوزهٔ خدمات و خدمات الکترونیک، جملات درست را با √ و جملات نادرست را با × مشخص کنید. (۱/۵نمره)
۱- یک خدمت، مجموعهای است از فعالیتهای کموبیش ملموس که معمولاً و نه لزوماً در تعاملات بین مشتری و کارکنان خدمات و یا منابع فیزیکی یا کالاها و یا سیستمهای عرضهکنندهٔ خدمات صورت میگیرد.
۲- خدمات الکترونیک، خدماتی یک طرفه است که از طریق اینترنت به کاربران خدمترسانی میکند.
۳- کیفیت خدمات الکترونیک حوزهای است که در آن امکان ارائه خدمات کارآمد و مؤثر برای کاربران از طریق وبسایت فراهم میشود.
۴- در تقسیمبندی خدمات، خردهفروشی جزء خدمات حرفهای (تخصصی) محسوب میشود.
۵- نحوهٔ برداشت کاربران از کیفیت خدمات، در یک محیط وب در مقایسه با یک محیط غیر وب بسیار متفاوت است؛ چرا که با توجه به عقاید و تصورات مختلف افراد نسبت به فناوری، میزان پذیرش و کاربرد فناوری در بین کاربران، حدوداً یکسان است.
۶- این که امکان ایجاد ارتباط با همه افرادی که برای تکمیل یک فرآیند بازرگانی لازم است با آنها تماس گرفته شود، در کوتاهترین زمان از طریق ایمیل و روشهای دیگر میسر میشود، به قطع یقین جز افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای جدید برای تولیدکنندگان است که خود در ضرورت خدمات الکترونیک مطرح میشود.
دانلود سوالات
جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید:⇣ .:. دربارهٔ درس خدمات الکترونیک بیشتر بدانیم .:. ⇣
شماره | موضوع اصلی | درجهٔ کیفی | مطالعه |
---|---|---|---|
۱ | قوانین کلاس، نحوه تدریس و ارزشیابی، هدف درس، منبع اصلی و منابع تکمیلی | +B | 📝 |
۲ | معرفی سرفصلها + بررسی نقش فناوری اطلاعات در زندگی، آموزش، کار و بازی | A | 📝 |
۳ | اصول اسلایدسازی و شاخصهای ارزیابی ارائه + شبکه اینترنت و وب | +B | 📝 |
۴ | نحوه جستجو در اینترنت + انواع سایتهای تجاری + تعریف خدمات الکترونیک | +B | 📝 |
۵ | تشریح مزایای استفاده از خدمات الکترونیکی با تفکر سنجشگرایانه | A | 📝 |
۶ | تشریح مفاهیم و تعریف دولت الکترونیکی به همراه نحوهٔ اجرا و پیادهسازی آن | +B | 📝 |
۷ | تعاریف شهر و شهرداری الکترونیکی، پایههای اصلی آن، مزایا و نحوه پیادهسازی | A | 📝 |
۸ | بانکداری الکترونیکی در ایران به همراه نقد و بررسی آن با پرسش و پاسخ | +B | 📝 |
۹ | سطوح خدمات و کانالها و زیرساختهای بانکداری الکترونیکی | +A | 📝 |
۱۰ | انواع، مزایا، محدودیتها و مدلهای تجارت الکترونیکی + پرداخت الکترونیکی | A | 📝 |
۱۱ | خلاصهای از کتاب مقدمهای بر تجارت الکترونیک نوشته ریپورت یاوورسکی | A | 📝 |
۱۲ | تعریف، طبقهبندی و پیامدها و نمونههای کسبوکار الکترونیکی | +B | 📝 |
۱۳ | تعریف، محدودیتها و انواع بازاریابی الکترونیکی + شروع آموزش الکترونیکی | +B | 📝 |
۱۴ | بررسی انواع آموزش از راه دور+سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی | +A | 📝 |
۱۵ | بازاریابی اینترنتی + تقسیمبندی محتوا، مزایا و معایب آموزش الکترونیکی | +A | 📝 |