نمونه سوالات درس مدیریت خدمات فناوری اطلاعات

امتحان درس مدیریت خدمات فناوری اطلاعات برای دانشجویان کارشناسی فناوری اطلاعات، از سه بخش به شرح ذیل تشکیل شده است:

۱- سوالات

۲- سوالات اختیاری از جزوات اساتید دیگر دانشگاه (پاسخ به این سوالات امتیار اضافه دارد)

۳- سوالات اختیاری از امتحانات بین المللی ITIL (پاسخ صحیح به این سوالات امتیار اضافه دارد و پاسخ غلط امتیاز منفی)

که دانشجو مختار است از هر قسمتی که تمایل دارد، هر تعداد سوالی که می تواند پاسخ دهد. ۲۰ نمره امتحان پایان ترم و ۲۰ نمره هم تمارین کلاسی است. نمرات بالای ۲۰، به طور جداگانه پس از مجموع دو قسمت مذکور تقسیم بر دو، به نمره دانشجو اضافه خواهد شد.

سوالات ذیل، نمونه سوالات امتحان ترم های گذشته است. بدیهی است این سوالات صرفاً جهت آشنایی دانشجو با شیوه امتحان منتشر شده است و به هیچ وجه عین آن ها در امتحان مطرح نخواهد گردید.

اگر سوالی دارید، می توانید آن را در قسمت نظرات مطرح نمایید.

سوالات

۱-  اگر شما خودروی ۲۰۶ را از نمایندگی ایران خودرو بخـریـد وقـتـی خودرو خـراب شـود و یا تصـادف کند تمام مشکلات آن بر عهده شماست، اما وقتی یک آژانس به محل کارمان می گیریم اگر تصادفی هم شود مقصر ما نیستیم بلکه راننده آژانس مقصر است.

این قضیه ناظر به کدامیک از موارد ذیل در ITIL است؟ (فقط گزینه یا گزینه های صحیح را در پاسخنامه بنویسید.)

الف- تعریف خدمت / مفهوم ارزش            ب- تعریف خدمت / مفهوم مالکیت              ج- تعریف استراتژی / مفهوم سیاست

د- مفهوم خدمت / حذف یا کاهش ریسک   هـ – مفهوم خدمت / تعریف مالکیت             و- مفهوم خدمت / تعریف ارزش

ز-  مفهوم استراتژی / تعریف سیاست         ح- تعریف خدمت / کاهش یا حذف هزینه      ط- مفهوم خدمت/کاهش یا حذف هزینه

********************************************************************************************************************************

۲- با توجه به مباحث کلاس، تحلیل شما از شکل ذیل چیست؟ این شکل را به کدامیک از قسمت های ITIL می توان مربوط کرد؟

مدیریت خدمات فناوری اطلاعات - مدیریت تقاضا
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات – مدیریت تقاضا

**********************************************************************************************************************************

۳- مشاورین بازاریابی مدیرسبز، شرکتـی است که ادعـا می کند به شما کمک خواهد کرد تا کسب و کار خودتان را  به خصوص از طریق جارت الکترونیک توسعه داده و درآمد خود را افزایش دهید. وب سایت نوشته است “ما به سه روش به شما کمک می کنیم:

ارائه محصولات آموزشی برای مدیران /   برگزاری دوره های کوتاه مدت بازاریابی  /  مشاوره اختصاصی متناسب با کسب‌و‌‌‌‌‌کار شما

برای این شرکت پنج SLP   با Utility و Warranty مشخص و یک مورد SIP بنویسید.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

سوالات اختیاری از جزوات اساتید دیگر دانشگاه (پاسخ به این سوالات امتیار اضافه دارد)

 ۱- به نظر شما چه تفاوتی بین رویداد و حادثه وجود دارد؟

۲-  فناوری اطلاعات و مدیریت آن را از چند دیدگاه می توان بررسی نمود؟ این دیدگاه ها کدامند؟

۳- نمودار زیر مربوط به چیست؟

مدیریت خدمات فناوری اطلاعات - تصویر 1
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات – تصویر ۱

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

سوالات اختیاری از امتحانات بین المللی ITIL

Which of the following statements CORRECTLY defines Insourcing and Outsourcing delivery model options*

                         a)  Insourcing relies on internal resources; outsourcing relies on external organization(s) resources

                         b)  Insourcing relies on external organization(s) resources; outsourcing relies on internal resources

                         c)  Insourcing relies on co-sourcing; outsourcing relies on partnerships

                         d)  Insourcing relies on knowledge process outsourcing; outsourcing relies on application service provisioning

**********************************************************************************************************************************

        Which of the following describes the Four Ps of Service Design*

         a)  A process for the design of effective services

                         b)  The Planning, Perspective, Position and People aspects of Service Design

                         c)  Questions that should be asked when reviewing design specifications

                        d)  The People, Partner, Product and Process elements to be considered in the design of services

**********************************************************************************************************************************

       What is another term for Uptime

         a) Mean Time Between Failures (MTBF)

         b) Mean Time To Repair (MTTR)

         c) Mean Time Between System Incidents (MTBSI)

         d) Relationship between MTBF and MTBSI

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • مفید 
  • عالی 
  • جالب 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مشتری مداری سری دوم 310x165 - نمونه سوالات درس مشتری مداری - سری دوم

نمونه سوالات درس مشتری مداری – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مشتری مداری .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.

۳ نظر

  1. سلام
    ممنونم از این که نمونه سوال ها رو سایت گذاشتید، با سوال ها آشنا شدیم، تازه فکر میکردیم سوالاتون خیلی سخت باشه، ولی خیلی خوب بود، امیدورام امروز ما هم امتحانمونو با نمره بالا قبول بشیم.
    با تشکر

  2. سلام . استاد نمونه سوال کسب و کار هم اگر مقدور است رو سایت قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *