توضیحاتی در مورد ساختار نمونه سوالات درس مشتری مداری – سری اول
به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر میرسد بهتر است که سبک یاددهییادگیری در دانشگاههای کشور از خواندنیحفظی به سمت مفهومیتحلیلی سوق پیدا کند.
جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی میتوانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومیتحلیلی بهرهی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقهبندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.
بدین منظور اساتید میتوانند برای نمونه به گزارشهای جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.
در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آنها نیز به این سبک نزدیک شود.
با توجه به اهمیت قضیهی فوق و کمیابی سوالات امتحانی مفهومیتحلیلی در وبسایتهای فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاهها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.
در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کردهاند درخواست میکنیم که سوالاتشان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.
توضیحاتی در مورد نحوهی پاسخ به سوالات درس مشتری مداری- سری اول
قبل از پاسخگویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:
- نام خود را روی برگهی سوالات نوشته و حتماً آن را به همراه پاسخنامه به مراقب جلسه تحویل دهید.
- پاسخ سوالات را با ذکر شماره، به ترتیب، فقط و فقط روی برگهی مخصوصی که جهت پاسخدهی در اختیار شما قرار داده میشـود، با خط خوانا بنویسید. (حتی اگر جواب یک سوال را نمیدانید شماره سوال را نوشته و جای آن را به اندازه حداقل یک خط خالی بگذارید.)
- پاسخ شما بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخهای ناقص و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
- مسئولیت هرگونه عواقب احتمالی عدم رعایت موارد مذکور، متوجه دانشجو خواهد بود.
- در سوالات چند گزینهای، نمره شما با توجه به میزان تشخیصتان و نزدیکی به پاسخ صحیح یا صحیحتر سنجیده میشود؛ به عبارت دیگر درصدی از نمره برای شما با توجه به پاسختان لحاظ خواهد گشت. لذا توصیه میشود در پاسخ به این سوالات نهایت دقت را بفرمایید و سوالی را بیپاسخ نگذارید.
- در سوالهای مفهومی آنچه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوه تجزیه و تحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است؛ لذا از انتقال عین عبارات موجود در کتاب، جزوه و … بر روی برگه امتحانی بدون تجزیه و تحلیل خود خودداری کنید. بدیهی است این موضوع در مورد سوالاتی که پاسخ آنها یک یا چند کلمه است، صدق نمیکند.
با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون
علی ملاباقر
مشخصات نمونه سوالات درس مشتری مداری – سری اول
تعداد سؤالات: ۴
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه
یکی از سوالات
«به سازمانی رفته بودم، طرف صحبت من شروع به بحث سیاسی و اظهارات بیربط به موضوع فروش کرد. من واکنشی نشان ندادم، نه تأییدش کردم و نه تکذیب. به حرفهایش گوش دادم، منتظر فرصتی بودم تا مسیر صحبت را عوض کنم تا اینکه او در ضمن صحبتهایش دربارهی شخصی که من میشناختم گفت: «با همین آقا در دانشگاه همکلاسی بودم» بلافاصله پرسیدم آقای… در سازمان چه سمتی دارند؟ گفت: کارپرداز است، گفتم: پس ما باید برای سایر کارها به ایشان هم مراجعه کنیم. گفت: بلی. و به این ترتیب صحبت از سیاست به کار و فروش کشیده شد».
– فروشنده مذکور از چه تکنیکهای مشتری مدارانهای برای فروش بهره برد؟ اگر شما جای این فرد بودید، همین رویه را پیش میگرفتید؟