نمونه سوالات درس مشتری مداری – سری دوم

توضیحاتی در مورد ساختار نمونه سوالات درس مشتری مداری – سری دوم

به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر می‌رسد بهتر است که سبک یاددهی‌یادگیری در دانشگاه‌های کشور از خواندنی‌حفظی به سمت مفهومی‌تحلیلی سوق پیدا کند.

جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی می‌توانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومی‌تحلیلی بهره‌‌ی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقه‌بندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.

بدین منظور اساتید می‌توانند برای نمونه به گزارش‌های جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.

در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آن‌ها نیز به این سبک نزدیک شود.

با توجه به اهمیت قضیه‌ی فوق و کم‌یابی سوالات امتحانی مفهومی‌تحلیلی در وب‌سایت‌های فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.

در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کرده‌اند درخواست می‌کنیم که سوالات‌شان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.


توضیحاتی در مورد نحوهٔ پاسخ به سوالات درس مشتری مداری- سری دوم

قبل از پاسخگویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:

  • پاسخ‌ها را در برگه سوال و فقط و فقط در مکان مشخص‌شده یادداشت نمایید. از نوشتن جملاتی شبیه «پاسخ در پشت برگه» و «ادامه پاسخ» جداً خودداری کنید. در صورتی که پاسخ شما در جایی غیر از محل مشخص‌شده باشد، نادیده گرفته خواهد شد.
  • پاسخ‌های تشریحی، بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخ­های ناقص و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
  • در سوالات چند گزینه­ای، نمره شما با توجه به میزان تشخیص­تان و نزدیکی به پاسخ صحیح یا صحیح­تر سنجیده می­شود؛ به عبارت دیگر درصدی از نمره برای شما با توجه به پاسخ­تان لحاظ خواهدگشت. توصیه می­شود در پاسخ به این سوالات نهایت دقت را بفرمایید.
  • در سوال‌های مفهومی آن چه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوه تجزیه‌وتحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است؛ بدیهی است این موضوع در مورد سوالاتی که پاسخ آن­ها یک یا چند کلمه است، صدق نمی‌کند.
  • در صورتی که دستخط پاسخ دانشجو آن­قدر ناخوانا باشد که مدرس نتواند مفهوم آن را متوجه شود، مسئولیت هرگونه عدم‌تعلق امتیاز برای آن سوال برعهدۀ خود دانشجو خواهدبود.

                         با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون

علی ملاباقر


مشخصات نمونه سوالات درس مشتری مداری – سری دوم

تعداد سؤالات: ۸
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه

نوع سوالات درس مشتری مداری – سری دوم

  • ۳ سوال مطالعه موردی
  • ۱ سوال چهار گزینه‌ای مفهومی تحلیلی با ذکر چرایی انتخاب گزینه
  • ۱ سوال پنج گزینه‌ای مفهومی تحلیلی
  • ۱ سوال تصویری انطباقی
  • ۲ سوال تشریحی مفهومی تحلیلی

یکی از سوالات

آقایان بیوک و حسین محمدی در کتاب «الگوهای موفق مدیریت ایرانی» صفحه ۱۱۹ آورده‌اند:

«آقای م.م مدیر و صاحب یک شرکت و کارخانه بزرگ است. وقتی با او درباره داشتن ارتباط با مشتری صحبت می­‌کردیم، گفت: من هر روز نیم ساعت وقت می­‌گذارم و با مشتریان قدیمی تلفنی صحبت می­‌کنم و از آن‌­ها احوالی م‌ی­پرسم. حتی اگر آن شخص دیگر سمتی نداشته باشد تا از من خرید کند. مثلاً رئیس اداره­‌های که از ما خریدهای کلان می­‌کرد، حالا سمت خود را ازدست ­داده ­است، و در سمت فعلی نمی­‌تواند خرید بکند اما من به خاطر احترامی که برای او قائلم و ارتباطی که با او داشتم گاهی به او زنگ می­‌زنم و احوالپرسی می­‌کنم. من این کار را نه از روی طمع فروش احتمالی در آینده، بلکه به خاطر حرمتی که به ایشان قائلم می­‌کنم.»

قضیه فوق به کدام­یک از اصولی که در کلاس راجع به آن بحث کردیم، اشاره دارد؟ علت رعایت این اصل در مشتری‌مداری چیست؟ چه راه­های­ دیگری ­برای رعایت این اصل وجود دارد؟ (۳ نمره)


این مجموعه سوالات، مناسب چه کسانی است؟

👨‍🏫 مدرسان دلسوزی که می‌خواهند با استفاده از این سوالات ارزش جدیدی هم برای خود و هم برای دانشجویان‌شان خلق کنند تا آن‌ها بتوانند هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم این درس را در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان به کار برند.

👨‍🎓 دانشجویان مشتاقی که می‌خواهند با یادگیری عمقی مفاهیم این درس، توانایی و مهارت خود را در زندگی شخصی و کاری‌شان افزایش داده و زمینه‌های رشد هرچه بیشتر خود را فراهم نمایند.


دانلود سوالات

 جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید: 
خرید فایل

.:. دربارهٔ مشتری مداری بیشتر بدانید .:.

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات - سری دوم

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *