توضیحاتی در مورد ساختار سوالات درس مهارت ها و قوانین کسب و کار – سری اول
به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر میرسد بهتر است که سبک یاددهییادگیری در دانشگاههای کشور از خواندنیحفظی به سمت مفهومیتحلیلی سوق پیدا کند.
جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی میتوانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومیتحلیلی بهرهی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقهبندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.
بدین منظور اساتید میتوانند برای نمونه به گزارشهای جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.
در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آنها نیز به این سبک نزدیک شود.
با توجه به اهمیت قضیهی فوق و کمیابی سوالات امتحانی مفهومیتحلیلی در وبسایتهای فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاهها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.
در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کردهاند درخواست میکنیم که سوالاتشان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.
توضیحاتی در مورد نحوهی پاسخ به سوالات درس مهارت ها و قوانین کسب و کار – سری اول
پاسخها را به ترتیب فقط و فقط در برگهی پاسخنامه و با خط خوانا بنویسید. در صورتی که پاسخ سوالی را نمیدانید شمارهی آن را نوشته و یک خط برای آن خالی بگذارید. برگهی سوالات را حتماً با برگهی پاسخنامه تحویل مراقب امتحان دهید. مسئولیت عدم رعایت این موارد، بر عهدهی دانشجو خواهد بود. با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون علی ملاباقر
مشخصات سوالات درس مهارت ها و قوانین کسب و کار – سری اول
تعداد سؤالات: ۱۰
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه
یکی از سوالات
فرض کنید شما کسبوکار کوچکی در شهر قم راه انداختید و میخواهید محصول خود را بفروشید. ضمن ترسیم فرآیند این کار، مهارتهای لازم در هر مرحله را بنویسید.