توضیحاتی در مورد ساختار سوالات درس کارآفرینی – سری دوم
به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر میرسد بهتر است که سبک یاددهییادگیری در دانشگاههای کشور از خواندنیحفظی به سمت مفهومیتحلیلی سوق پیدا کند.
جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی میتوانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومیتحلیلی بهرهی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقهبندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.
بدین منظور اساتید میتوانند برای نمونه به گزارشهای جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.
در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آنها نیز به این سبک نزدیک شود.
با توجه به اهمیت قضیهی فوق و کمیابی سوالات امتحانی مفهومیتحلیلی در وبسایتهای فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاهها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.
در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کردهاند درخواست میکنیم که سوالاتشان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.
توضیحاتی در مورد نحوهٔ پاسخ به سوالات درس کارآفرینی – سری دوم
قبل از پاسخگویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:
- پاسخها را در برگه سوال و فقط و فقط در مکان مشخصشده یادداشت نمایید. از نوشتن جملاتی شبیه «پاسخ در پشت برگه» و «ادامه پاسخ» جداً خودداری کنید. در صورتی که پاسخ شما در جایی غیر از محل مشخصشده باشد، نادیده گرفته خواهد شد.
- پاسخهای تشریحی، بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخهای ناقص و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
- در سوالات چند گزینهای، نمرهٔ شما با توجه به میزان تشخیصتان و نزدیکی به پاسخ صحیح یا صحیحتر سنجیده میشود؛ به عبارت دیگر درصدی از نمره برای شما با توجه به پاسختان لحاظ خواهد گشت. توصیه میشود در پاسخ به این سوالات نهایت دقت را بفرمایید.
- در سوالهای مفهومی آن چه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوهٔ تجزیهوتحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است؛ بدیهی است این موضوع در مورد سوالاتی که پاسخ آنها یک یا چند کلمه است، صدق نمیکند.
- در صورتی که دست خط پاسخ دانشجو آنقدر ناخوانا باشد که مدرس نتواند مفهوم آن را متوجه شود، مسئولیت هرگونه عدمتعلق امتیاز برای آن سوال بر عهدهٔ خود دانشجو خواهد بود.
با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون
علی ملاباقر
مشخصات سوالات درس کارآفرینی – سری دوم
تعداد سؤالات: ۱۲
تعداد صفحات: ۶ (در اندازه کاغذ A4، با قلم B Nazanin، سایز ۱۳، فاصله خطوط ۱.۱۵ و فاصله از طرفین ۲ سانتیمتر)
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه
نوع سوالات درس کارآفرینی – سری دوم
- ۱ سوال مطالعه موردی به همراه ۶ سوال
- ۱ سوال مطالعه موردی خلاقیت
- ۱ سوال جدولی
- ۳ سوال چهارگزینهای
- ۱ سوال انتخابی (الف یا ب)
- ۵ سوال مفهومیتحلیلی
دو مورد از سوالات
سوال شماره ۶: یکی از دانشجویانی که اخیراً درس کارآفرینی را اخذ کرده است، معتقد است:«کارآفرین فردی است که کاری را ایجاد میکند و از این طریق چند نفر روزی میخورند.» نظر شما بهعنوان فردی که این درس را گذراندهاید، چیست؟ (۱ نمره)
… … … … …
سوال شماره ۱۱: فرض کنید شما صاحب رستورانی در یک منطقه صنعتی هستید که غذا را برای بردن تهیه میکند (محل تهیه غذا در رستوران وجود ندارد) و کارگران کارخانه ناهار خود را از شما میخرند. در این منطقه رستوران دیگری وجود ندارد، ولی از نظر برخی مشتریان، غذاهای شما گران هستند و آنها غذای خود را از خانه میآورند. هزینهٔ تهیه عدس پلو درخانه ۲۷۰۰ تومان است، اما مجموع هزینههای درست کردن یک پرس عدس پلو در رستوران، ۲۱۰۰ تومان است. چه قیمتی را برای یک پرس عدس پلو تعیین میکنید؟ (۰/۵ نمره) (این سؤال برای سال ۱۳۹۴ است!).
(۱) ۳۳۰۰ تومان (۱) ۲۵۵۰ تومان (۳) ۵۴۰۰ تومان
این مجموعه سوالات، مناسب چه کسانی است؟
👨🏫 مدرسان دلسوزی که میخواهند با استفاده از این سوالات ارزش جدیدی هم برای خود و هم برای دانشجویانشان خلق کنند تا آنها بتوانند هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم این درس را در زندگی شخصی و حرفهایشان به کار برند.
👨🎓 دانشجویان مشتاقی که میخواهند با یادگیری عمقی مفاهیم این درس، توانایی و مهارت خود را در زندگی شخصی و کاریشان افزایش داده و زمینههای رشد هرچه بیشتر خود را فراهم نمایند.
دانلود همه سوالات
جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید:⇣ .:. دربارهٔ کارآفرینی بیشتر بدانیم .:. ⇣
لطفا دقت نمایید که ایمیلتان به صورت صحیح -جهت ارسال نتیجه آزمون- وارد شده باشد.
شما باید متن درج کنید. | |
می بایست یک نشانی ایمیل وارد کنید. | |
شما باید عدد درج کنید. |