نمونه سوالات درس کارآفرینی – سری دوم

توضیحاتی در مورد ساختار سوالات درس کارآفرینی – سری دوم

به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر می‌رسد بهتر است که سبک یاددهی‌یادگیری در دانشگاه‌های کشور از خواندنی‌حفظی به سمت مفهومی‌تحلیلی سوق پیدا کند.

جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی می‌توانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومی‌تحلیلی بهره‌‌ی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقه‌بندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.

بدین منظور اساتید می‌توانند برای نمونه به گزارش‌های جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.

در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آن‌ها نیز به این سبک نزدیک شود.

با توجه به اهمیت قضیه‌ی فوق و کم‌یابی سوالات امتحانی مفهومی‌تحلیلی در وب‌سایت‌های فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.

در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کرده‌اند درخواست می‌کنیم که سوالات‌شان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.


توضیحاتی در مورد نحوه‌ٔ پاسخ به سوالات درس کارآفرینی – سری دوم

قبل از پاسخگویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:

  • پاسخ‌­ها را در برگه سوال و فقط و فقط در مکان مشخص‌شده یادداشت نمایید. از نوشتن جملاتی شبیه «پاسخ در پشت برگه» و «ادامه پاسخ» جداً خودداری کنید. در صورتی که پاسخ شما در جایی غیر از محل مشخص‌شده باشد، نادیده گرفته خواهد شد.
  • پاسخ­‌های تشریحی، بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخ­‌های ناقص و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
  • در سوالات چند گزینه‌­ای، نمرهٔ شما با توجه به میزان تشخیص‌­تان و نزدیکی به پاسخ صحیح یا صحیح‌­تر سنجیده می‌شود؛ به عبارت دیگر درصدی از نمره برای شما با توجه به پاسخ‌­تان لحاظ خواهد گشت. توصیه می­شود در پاسخ به این سوالات نهایت دقت را بفرمایید.
  • در سوال‌های مفهومی آن چه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوهٔ تجزیه‌­وتحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است؛ بدیهی است این موضوع در مورد سوالاتی که پاسخ آن­‌ها یک یا چند کلمه است، صدق نمی‌کند.
  • در صورتی که دست خط پاسخ دانشجو آن­قدر ناخوانا باشد که مدرس نتواند مفهوم آن را متوجه شود، مسئولیت هرگونه عدم‌تعلق امتیاز برای آن سوال بر عهدهٔ خود دانشجو خواهد بود.

با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون

علی ملاباقر


مشخصات سوالات درس کارآفرینی – سری دوم

تعداد سؤالات: ۱۲
تعداد صفحات: ۶ (در اندازه کاغذ A4، با قلم B Nazanin، سایز ۱۳، فاصله خطوط ۱.۱۵ و فاصله از طرفین ۲ سانتی‌متر)
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه

نوع سوالات درس کارآفرینی – سری دوم

  • ۱ سوال مطالعه موردی به همراه ۶ سوال
  • ۱ سوال مطالعه موردی خلاقیت
  • ۱ سوال جدولی
  • ۳ سوال چهارگزینه‌ای
  • ۱ سوال انتخابی (الف یا ب)
  • ۵ سوال مفهومی‌تحلیلی

دو مورد از سوالات

سوال شماره ۶: یکی از دانشجویانی که اخیراً درس کارآفرینی را اخذ کرده است،‌ معتقد است:«کارآفرین فردی است که کاری را ایجاد می­‌کند و از این طریق چند نفر روزی می‌خورند.» نظر شما به‌عنوان فردی که این درس را گذرانده­‌اید، چیست؟ (۱ نمره) 

… … … … …

سوال شماره ۱۱: فرض کنید شما صاحب رستورانی در یک منطقه صنعتی هستید که غذا را برای بردن تهیه می‌کند (محل تهیه غذا در رستوران وجود ندارد) و کارگران­ کارخانه ناهار خود را از شما می­‌خرند. در این منطقه رستوران دیگری وجود ندارد، ولی از نظر برخی مشتریان، غذاهای شما گران هستند و آن­‌ها غذای خود را از خانه می­‌آورند. هزینهٔ تهیه عدس ‌پلو درخانه ۲۷۰۰ تومان است، اما مجموع هزینه­‌های درست کردن یک پرس عدس‌ پلو در رستوران، ۲۱۰۰ تومان است. چه قیمتی را برای یک پرس عدس پلو تعیین می­‌کنید؟ (۰/۵ نمره) (این سؤال برای سال ۱۳۹۴ است!).

(۱) ۳۳۰۰ تومان                                    (۱) ۲۵۵۰ تومان                                  (۳) ۵۴۰۰ تومان


این مجموعه سوالات، مناسب چه کسانی است؟

👨‍🏫 مدرسان دلسوزی که می‌خواهند با استفاده از این سوالات ارزش جدیدی هم برای خود و هم برای دانشجویان‌شان خلق کنند تا آن‌ها بتوانند هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم این درس را در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان به کار برند.

👨‍🎓 دانشجویان مشتاقی که می‌خواهند با یادگیری عمقی مفاهیم این درس، توانایی و مهارت خود را در زندگی شخصی و کاری‌شان افزایش داده و زمینه‌های رشد هرچه بیشتر خود را فراهم نمایند.


دانلود همه سوالات

 جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید: 
خرید فایل

⇣ .:. دربارهٔ کارآفرینی بیشتر بدانیم .:. ⇣

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات - سری دوم

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *