توضیحاتی در مورد ساختار سوالات درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات – سری سوم
به منظور ارتقای سطح علمی و عملی دانشجویان به نظر میرسد بهتر است که سبک یاددهییادگیری در دانشگاههای کشور از خواندنیحفظی به سمت مفهومیتحلیلی سوق پیدا کند.
جهت تسهیل این مسیر، اساتید گرامی میتوانند از همان ابتدای ترم از روش مفهومیتحلیلی بهرهی بیشتری برند تا به تدریج عاملی برای ارتقای سطح یادگیری دانشجویان طبق طبقهبندی بلوم از به خاطر آوردن به فهم، کاربرد و در نهایت تجزیه و تحلیل باشند.
بدین منظور اساتید میتوانند برای نمونه به گزارشهای جلسات این درس که در انتهای این پست آورده شده، رجوع نمایند.
در نهایت برای اینکه هم اساتید به اثربخشی روش خود پی برند و هم دانشجویان خود را در این مسیر جدید محک بزند، لازم است آزمون، سنجش، ارزیابی و ارزشیابی آنها نیز به این سبک نزدیک شود.
با توجه به اهمیت قضیهی فوق و کمیابی سوالات امتحانی مفهومیتحلیلی در وبسایتهای فارسی بر آن شدیم تا تعدادی از نمونه سوالاتی را که طراح با ابتکار حاصل از تجربه، خلاقیت و اخذ ایده از کتب و مقالات معتبر تدوین و طراحی کرده و در سنوات گذشته در برخی از دانشگاهها مورد استفاده قرار گرفته است را در این سایت قرار دهیم.
در پایان از اساتیدی که چنین سوالاتی را تا به حال طرح کردهاند درخواست میکنیم که سوالاتشان را برای ما ارسال کنند تا با هم سهمی هر چند اندک در تغییر فرهنگ آموزشی کشور داشته باشیم.
توضیحاتی در مورد نحوهٔ پاسخ به سوالات درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات – سری سوم
قبل از پاسخگویی به سوالات حتماً موارد ذیل مطالعه گردد:
- پاسخها را در برگه سوال و فقط و فقط در مکان مشخصشده یادداشت نمایید. از نوشتن جملاتی شبیه «پاسخ در پشت برگه» و «ادامه پاسخ» جداً خودداری کنید. در صورتی که پاسخ شما در جایی غیر از محل مشخصشده باشد، نادیده گرفته خواهد شد.
- پاسخهای تشریحی، بایستی مختصر، مفید و کامل باشد. به پاسخهای ناقص و بیهوده طولانی هیچ امتیازی تعلق نخواهد گرفت.
- در سوالات چند گزینهای، نمره شما با توجه به میزان تشخیصتان و نزدیکی به پاسخ صحیح یا صحیحتر سنجیده میشود؛ به عبارت دیگر درصدی از نمره برای شما با توجه به پاسختان لحاظ خواهد گشت. توصیه میشود در پاسخ به این سوالات نهایت دقت را بفرمایید.
- در سوالهای مفهومی آن چه بیشتر از پاسخ اهمیت دارد، نحوه تجزیهوتحلیل شما و در واقع چگونگی رسیدن شما به پاسخ است؛ بدیهی است این موضوع در مورد سوالاتی که پاسخ آنها یک یا چند کلمه است، صدق نمیکند.
با آرزوی موفقیت بیش از پیش و سلامتی روزافزون
علی ملاباقر
مشخصات سوالات درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات – سری سوم
تعداد سؤالات: ۹
قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی
طراح: علی ملاباقر
منتشر کننده: سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه
نوع سوالات درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات – سری سوم
- ۴ سوال مطالعه موردی کامل به همراه سوالات تشریحی، چند گزینهای و صحیح و غلط در انتهای هر یک
- ۱ سوال صحیح و غلط شامل ۳۰ مورد
- ۳ سوال مفهومی
- ۱ سوال جدولی
این مجموعه سوالات، مناسب چه کسانی است؟
👨🏫 مدرسان دلسوزی که میخواهند با استفاده از این سوالات ارزش جدیدی هم برای خود و هم برای دانشجویانشان خلق کنند تا آنها بتوانند هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم این درس را در زندگی شخصی و حرفهایشان به کار برند.
👨🎓 دانشجویان مشتاقی که میخواهند با یادگیری عمقی مفاهیم این درس، توانایی و مهارت خود را در زندگی شخصی و کاریشان افزایش داده و زمینههای رشد هرچه بیشتر خود را فراهم نمایند.
یکی از سوالات
رابطهٔ بین انواع نرمافزارهای عمده را میتوان بهصورت مربعهای تودرتو نشان داد. در جای خالی، فقط و فقط یک عدد بنویسید.
۱- کاربران
۲- نرمافزار سیستم
۳- نرمافزار کاربردی
۴- سختافزار
دانلود سوالات
جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید:⇣ .:. دربارهٔ کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات بیشتر بدانید .:. ⇣
طرح درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را ببینید
بیشتر در جریان کلاس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار بگیرید
اسلایدهای مربوط به درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را دانلود کنید
نمونه سوالات درس کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را ببینید
پاورپوینتهای دانشجویان را مشاهده کنید
ریز نمرات دانشجویان ترمهای گذشته را ببینید