گروهی در تلگرام هست با عنوان انجمن متخصصان سازمان و مدیریت که اعضای آن را عمدتاً دانشجویان دکترای مدیریت دانشگاه قم تشکیل میدهند.
چندی پیش یکی از دوستان، جناب آقای ابراهیم جواهری زاده، دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی گرایش رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی، عکس زیر را با عنوان یک آگهی جالب در گروه ارسال نمود:
پس از ارسال این متن، بنده از ایشان خواستم که جالب بودن متن فوق را از دید خودشان تحلیل کنند که به علت این که احساس کردم تحلیل ایشان میتواند برای بقیه نیز مفید باشد، آن را در اینجا نقل میکنم:
جالب بودن از سه منظر:
۱- وزارت نیرو از وزارتهای تخصصی کشور هست که فرهنگ خاص خودشون رو دارن مثلاً این که مهندسی سالاری در تمام ساختار حاکم است؛ حتی مدیر منابع انسانی هم مهندس است. در این فرهنگ، افراد مدیران بیرونی را غریبه و غیر خودی می دونند و به این راحتی نمی پذیرند اما وزارتخونه برای اون آگهی عمومی داده
۲- سازمان برای پر کردن مناصب کلیدی خودش اعلان شغلی داده و اون هم در یک روزنامه کثیرالانتشار که اگر اعتقاد به Show بودن این اقدام نداشته باشیم می تونه اعتماد عمومی را نسبت به شایسته سالاری افزایش بده و در نتیجه سرمایه اجتماعی را ارتقا بده
۳- این آگهی نشون میده که سازمان سیستم جانشین پروری نداره و یا این که اگر داشته یک نسخه جعلی بوده. تا اونجای که من اطلاع دارم وزارت نیرو در بخش برق (توانیر) هزینه هایی زیادی برای طرح توسعه مدیران (کلینیک مدیریت) انجام داده اما از بخش ابفا اطلاعی ندارم.
در ادامه یکی دیگر از دوستان تجربه ای که دکتر سرزعیم در این رابطه داشتند را برای گروه ارسال نمود که میتوانید آن را از لینک زیر مطالعه کنید: