گزارش جلسه اول درس خدمات الکترونیک – واحد ۵۵

مشخصات گزارش

نام درس: خدمات الکترونیک
شماره جلسه: ۱
تاریخ جلسه: ۹۳/۱۱/۲۶
درجه کیفی: + B
تهیه کننده: معصومه تقییان اردستانی

توجه

گزارش صرفاً خلاصه ای از آنچه که در کلاس اتفاق افتاده می باشد و برای دانشجویانی آماده گردیده که به هر دلیل نتوانستند در آن جلسه حضور به عمل رسانند. لذا به هیچ عنوان نباید به عنوان جزوه آن جلسه تلقی گردد.

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز روز اولی بود که ما کلاس خدمات الکترونیک با استاد علی ملاباقر داشتیم. ما دانشجوها اول برمبنای برنامه ای که از سایت گرفته بودیم، کلاس ۳ طبقه همکف بود طبق روال ما دانشجوها داخل کلاس ۳ نشستیم منتظر استاد اما کسی نیامد و به ماگفته شد:

کلاس طبقه چهارم کلاس ۲۸ برگزار میشود بعد ما همگی آمدیم به طبقه چهارم. استاد علی ملاباقر کلاس ساعت قبلشون یک مقدار طولانی شد و ما منتظر برای دیدن استاد جدید بودیم. تا اینکه بالاخره ما استاد را دیدیم. استادی که در برخورد اول بسیار خندان مهربان بودن و این برخورد خیلی مهّم بود برای همه ما. داخل کلاس که شدیم صندلی های کلاس مثل کلاس های دیگه نبود .صندلی ها دور کلاس چیده شده بودند و تمام دانشجوها دور کلاس روی هر صندلی نشستند.

به خاطر اینکه همه تو بحث شرکت کنند. بعدشم که استاد کار جالبی که انجام داد و به نظر من هر کسی این طوری کلاسشو شروع نمی کنه. این طور بود روی تخته که از ما خواسته بود اسم و اسم خانوادگی تخصص و اینکه چرا دانشگاه علمی کاربردی را انتخاب کردیم.

اول دانشجوها همه پرسیدن تخصص یعنی چی و بعد استاد توضیح داد. جالب بود هیچ کدام از دانشجوها تخصص خاصی نداشتن. اکثریت تخصصشون درس خوندن بود! بعضیا موسیقی، بعضیا طراحی و یکی هم عین من که متأهل بود گفت در همسرداری و بچه داری تخصص دارد .

خلاصه همه گفتن و استاد خودشونو معرفی کردند. با این حال زیاد هم دوست نداشت از خودش تعریف کند. دیگه کم کم بحث آغاز شد و سر اینکه آدما کسی رو که می بینن در ۱۸ ثانیه اول قضاوت می کنن و این شد که ما در مورد انسان های سالم و ناسالم بحث کردیم این که شخصیت آدما از ژن آنهاست یا از محیط. استاد به ما چیزای جالبی گفت یکی اینکه منبعث در رشد چیست؟ یعنی اینکه یه مسئله ای رو به مرور زمان و کم کم یادمیگیریم، و اینکه ما نباید نکات درسی رو حفظ کنیم و اینکه یادگیری تغییر نسبتاً پایدار در رفتار است که منبعث از رشد نباشد.

و بعد از این بحث ها، استاد در مورد قوانین یا نکاتی در مورد کلاس خودشان گفت که گفتند کلاسشان همیشه برگزار می شود و به جز تعطیلات رسمی، تعطیلی دیگری وجود نخواهد داشت. اگر دیر کردن در کلاس زیاد تکرار بشود واینکه در مورد نحوه ارتباط داشتن با خودشان را گفتند که می تونیم از طریق سامانه پیامک یا سایت و … ارتباط داشته باشیم البته در صورت لزوم.

وسط این صحبت هاشون کتابی رو به ما معرفی کردند به عنوان “شایعه نفس می کشد” که واقعاً من خودم به شخصه فکر می کنم که این کتاب جالبی و خواندنی باشد  چون به قول استاد ما ایرانی ها دنبال شایعه زیاد هستیم. از راهنمایی های دیگر استاد این بود که حرفایی که در مورد درس زده می شد داخل کلاس با اون مواردی که داخل کتاب هست ممکنه کمی فرق داشته باشه،  پس تا می توانید نت برداری کنید یا اینکه صدای استاد رو ضبط کرده و برای یادگیری بکار بگیریم.

بعد در مورد طرز گرفتن امتحان با ما صحبت کردند اینکه گفتند امتحان ها کاملاً مفهومی به جای چهار گزینه ۷-۸ گزینه داده می شود که بعد در مورد نمرات ما توضیح دادن که نمره به دو قسمت تقسیم می شد.

۱۰ نمره پایان ترم و ۱۰ نمره پروژه: پروژه دو نوع داریم که

  • نوع اول: یک سری کتاب که تهیه می کنیم که اسم این کتاب ها داخل سایت می باشد و یه گروه ۲ یا ۳ نفره تشکیل می دهیم و با هم اون کتاب را کنفرانس می دهیم حالا اینجا ممکن است که یکی از اون سه نفر بهتر بتوانند توضیح بدهد که به این شکل باعث می شود که باعث ارتقاءهمگروهی خود بشود و برعکس.
  • نوع دوم: به پلیس + ۱۰ می ریم در مورد یه موضوع که در اونجا کارهاش انجام می شه تحقیق می کنیم که میتونه از جمله گذرنامه، گواهینامه و غیره باشه که تحقیق ها به طور کلی یا میدانی یا کتاب خانه ای.

بعد استاد در مورد سایت خودشان و چیزایی که داخل اون شرح داده اند توضیح دادند از جمله این که صفحه اصلی رو که باز می کنیم کلمه پر بازدیدها انتخاب کرده و بعد سطر هدف، سرفصل آموزشی، ارزشیابی، منبع اصلی، منابع تکمیلی دیده می شود.

هر کدوم از این ها او برای ما توضیح دادند .

و اینکه برای تاریخ ارائه کتاب برای ما توضیح دادن که تو سایت روز ارائه مشخص می شود و حتماً باید حضور داشته باشیم.

کتاب برای ارائه باید با اصول Power Point ارائه بشود .

پلیس + ۱۰ با word تهیه می شود و پنج دقیقه هم شفاهی بایستی توضیح داده شود.

و اینکه برای ارائه کتاب چند مورد هست که باید رعایت کنیم که این ها هم داخل سایت هست.

و از چیزهایی که استاد خیلی تأکید کرد که اگر اعتراض دارید برای نمرات آخر ترم داخل سایت بروید بعد از اینکه اجازه اعتراض داده شد و فقط در فرم اعتراض در داخل سایت اعتراض انجام بشود

امروز هم گذشت و ما در کلاس استاد ملاباقر بودیم و واحد خدمات الکترونیک رو با این استاد در این ترم می گذرانیم انشاالله که به خیر و خوشی تمام می شود.

گزارشات جلسات دیگر درس خدمات الکترونیک واحد ۵۵

 

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات - سری دوم

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.

۱۲ نظر

  1. تعقيب: گزارش جلسه ششم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  2. تعقيب: گزارش جلسه دوم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  3. تعقيب: گزارش جلسه چهارم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  4. تعقيب: گزارش جلسه سوم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  5. تعقيب: گزارش جلسه هفتم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  6. تعقيب: گزارش جلسه هشتم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  7. تعقيب: گزارش جلسه نهم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  8. تعقيب: گزارش جلسه دهم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  9. تعقيب: گزارش جلسه یازدهم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  10. تعقيب: گزارش جلسه دوازدهم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  11. تعقيب: گزارش جلسه سیزدهم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

  12. تعقيب: گزارش جلسه چهاردهم درس خدمات الکترونیک – واحد 55 | وب سایت رسمی علی ملاباقر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *