گزارش جلسه اول درس سیستم ارتباط با مشتری – واحد طبرسی

مشخصات گزارش

نام درس: سیستم ارتباط با مشتری
شماره جلسه: ۱
تاریخ جلسه: ۹۳/۱۱/۲۵
درجه کیفی: + B
تهیه کننده: خدیجه مقاصدی

توجه

گزارش صرفاً خلاصه ای از آنچه که در کلاس اتفاق افتاده می باشد و برای دانشجویانی آماده گردیده که به هر دلیل نتوانستند در آن جلسه حضور به عمل رسانند. لذا به هیچ عنوان نباید به عنوان جزوه آن جلسه تلقی گردد.

بسم الله الرحمن الرحیم

استاد آمدند سرکلاس و بچه ها خودشان را معرفی کردند. استاد راجع به ارتباطات توضیح دادند و بعد راجع به نمرات و سایتشون صحبت کردند. و در مورد کانالهای شخصی صحبت شد و استاد گفتند: هیچ چیزی را دوبار تکرار نمی کنم و مطلبی را حفظ نکنید.

CRM: مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد:

( customer relationship management )

Customer: مشتری وقتی خرید را انجام می دهد یا خودش از آن استفاده می کند و یا به کس دیگری می دهد.

Relationship: مربوط به فصل دوم کتاب می باشد ارتباطی که ما می گوییم چیست.

Management: مدیریت انجام دادن کار با دیگران و یا توسط دیگران.

Concepts: مفهوم

به طور مثال مفهوم و تعریف IP

  • مفهوم IP (آدرس یک دیوایس در شبکه)
  • تعریف IP (یک پروتکل است که …)

Technology: روش انجام کار (فناوری) که از چهارقسمت تشکیل شده است.

  1. سخت افزار    ۲. انسان افزار  ۳. اطلاعات افزار       ۴. سازمان افزار

سیستم:

محیط

خروجی         →    technology  →  ورودی

به طور مثال تکنولوژی یک دانشگاه:

انسان افزار ←   پرسنل و استاد ها و …

سازمان افزار ← سبک مدیریتی آن و …

سخت افزار ←  میز و صندلی و …

اطلاعات افزار ←  آیین نامه های کتبی درون دانشگاهی، اطلاعات مربوط به روابط عمومی، اطلاعات مربوط به سیستم آموزشی درون آن دانشگاه

انسان افزار از لحاظ فناوری  ←  تجربه دانش، مهارت، خلاقیت، تخصص فرد می باشد.

CRM در اوایل دهه ۱۹۹۰ به وجود آمده است.

شرکت هایی که در حوزه IT یا فناوری اطلاعات کار می کنند تمایل دارند از لغت CRM به عنوان نرم افزاری به کار می روند که کار آن خود کار سازی بازاریابی، فروش، انواع و اقسام سرویس های کسب و کار است.

IT man ها می گویند که CRM نرم افزاری است که بازاریابی و فروش را اتوماتیک می کند. کار از دستی بودن خارج می شود و به صورت اتوماتیک انجام می گیرد.

تا سال ۲۰۱۰ پیش بینی می شود که هر ساله ۱۱ میلیارد دلار برای CRM سرمایه گذاری می شود.

CRM یک رویکرد ساختار یافته است که کار آن توسعه و نگهداشت با ارتباط با مشتری سود آور است.

Developing: توسعه و گسترش و یکی از معانی آن ایجاد کردن و خلق کردن است.

توسعه وقتی رخ می دهد که چیزی وجود دارد و بعد بزرگ می شود.

CRM یعنی بتوانید مشتری را مدیریت کنید.

اعتماد در طولانی مدت شکل می گیرد و در یک لحظه از بین می رود.

تعریف  CRM از نگاه مدیران:

CRM رویکردی است که کار آن این است که ایجاد کند و نگهداری کند رابطه ی با مشتری را که از تکنولوژی استفاده کند و یا نکند.

سیاست کالباسی در اصول و فنون مذاکره:

انسان ها را آهسته آهسته آلوده کردن و خرد خرد از دیگران پول گرفتن.

گزارشات جلسات دیگر  درس سیستم ارتباط با مشتری واحد طبرسی

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 
فروشگاه محصولات ارگانیک اصیل آنلاین

این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات - سری دوم

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *