مشخصات گزارش
نام درس: سیستم ارتباط با مشتری
شماره جلسه: ۳
تاریخ جلسه: ۹۳/۱۲/۰۹
درجه کیفی: + C
تهیه کننده: مهدیه حمیدی نیا
توجه
گزارش صرفاً خلاصه ای از آنچه که در کلاس اتفاق افتاده می باشد و برای دانشجویانی آماده گردیده که به هر دلیل نتوانستند در آن جلسه حضور به عمل رسانند. لذا به هیچ عنوان نباید به عنوان جزوه آن جلسه تلقی گردد.
کلاس ساعت ۱۲:۰۵ شروع شد که همه مشغول صحبت کردن بودیم که استاد وارد کلاس شد و بعد از اینکه استاد لب تابشو در اورد و فایل ها رو امده کرد از اقای توکلیان خواست که ویدیو پرژکتور را روشن کند که بقیه بچه ها که دیر رسیده بودند وارد کلاس شدند که استاد گفت سر ساعت بیان که من کتاب های CRM که استاد گفته بود خریده بودم و به استاد نشون دادم که استاد هم تایید کرد که همین کتاب ها هستش و بچه های کلاس که در جریان نبودند پرسیدند ای کتاب ها چیه ،داخل امتحان میاد یا نه ؟که استاد گفت علاوه بر کتاب ها جزوه انگلیسی که سر کلاس گفته می شود هم میاد.
مبحث اولی که کلاس با آن شروع شد، مدیریت فرصت ها بود.
خدمات پس از فروش < مشتری بالفعل < مشتری بالقوه< Lead < مدیریت فرصت
مدیریت فرصت یعنی مدیریت LEAD ها
اتوماسیون کردن یا خودکار سازی سرویس: به شرکت اجازه میدهد عملیات خدماتی را مدیریت کنه از طریق: CALL CENTER-WEB-FACE 2 FACE
شرکت ها را توانمند میکنه ارتباط های IN BOUND(ورودی)OUTBOUND(خروجی) را از طریق مسیردهی مختلف کنترل کند.
اثربخشی به معنی انجام کار درست
کارایی به معنی انجام درست کار
اثر بخشی و کارایی نسبت به هدف مشخص می شود.
Data Mining که به سوالات زیر پاسخ میدهد:
- با ارزش ترین مشتری ما کیه؟
- کدام یک از مشتری ما ممکنه به رقیب ما سوئیچ کنه؟
- کدام یک از مشتران ما ممکنه به تخفیف ما پاسخ دهند؟
- که بحث کلاس سر مقایسه CRM تحلیلی و عملیاتی به اتمام رسید.
گزارشات جلسات دیگر درس سیستم ارتباط با مشتری واحد طبرسی