گزارش جلسه پانزدهم درس خدمات الکترونیک – واحد ۵۵

مشخصات گزارش

نام درس: خدمات الکترونیک
شماره جلسه: ۱۵
تاریخ جلسه: ۹۴/۰۳/۱۰
درجه کیفی: +A
تهیه کننده: فاطمه فیضی

توجه

گزارش صرفاً خلاصه ای از آنچه که در کلاس اتفاق افتاده می باشد و برای دانشجویانی آماده گردیده که به هر دلیل نتوانستند در آن جلسه حضور به عمل رسانند. لذا به هیچ عنوان نباید به عنوان جزوه آن جلسه تلقی گردد.

شروع کلاس راس ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه.

*اولین ارائه

{ بازاریابی اینترنتی (تالیف :دکتر مهرداد علی پور)}

این کتاب دارای ۱۲ فصل است.

فصل ۱:مبانی بازاریابی اینترنتی

فصل۲:محیط خرد اینترنت

فصل۳:محیط  کلان اینترنت

فصل۴:استراتژی بازاریابی اینترنتی

فصل۶:مدیریت ارتباط  با مشتری از طریق اینترنت

فصل۷:ارائه تجربه آنلاین مشتری  

فصل۸:برنامه ریزی عملیاتی برای رسانه دیجیتالی

فصل۹:ارتباطات بازاریابی با استفاده از کانال های رسانه ی تجربی

فصل۱۰:ارزیابی و بهبود عملکرد کانال دیجیتالی

فصل۱۱:بازاریابی اینترنتی کسب و کار به مصرف کننده

فصل۱۲:بازاریابی اینترنتی کسب وکار

توضیح مختصری از مطلب داخل کتاب:

تعریف ساده بازاریابی اینترنتی: دستیابی به اهداف بازاریابی از طریق بکارگیری تکنولوژی

این کتاب

  • نقش بازاریابی الکترونیک
  • نیازمندی های مشتری
  • انواع دادوستد الکترونیکی
  • انواع واسطه ها
  • انواع پرتال ها و وبژگی های پرتال ها
  • انواع مدل های بازار و کسب و کار الکترونیکی
  • انواع مدل های بازار
  • انواع مدل های بازار و شیوه های دسترسی ازطریق موبایل ووایرلس
  • و…

را توضیح داده است .

**********************************************************************

*ارائه دوم

{تفاوت بین دفاتر خدمات الکترونیک (قضایی،انتظامی،پیشخوان دولت،شهری)}

  • تفاوت ارائه خدمات الکترونیکی هر چهار دفتر
نام دفتر خدمات الکترونیک
ارائه خدمات
قضایی ۱-ارائه وپیگیری دادخواست۲-ارائه وپیگیری شکوائیه ۳-ارائه لایحه۴-ارائه مدارک و مستندات پرونده۵-اطلاع رسانی پرونده۶-اطلاع ازآخرین وضعیت پرونده۷-رویت خلاصه موضوعات پرونده ۸- مشاهده روندکار پرونده۹-مشاهده ردیفهای فرعی پرونده و…
پلیس +۱۰ ۱-خدمات اجرائیات۲-خدمات گواهی نامه۳-خدمات گذرنامه۴-خدمات صدوراماکن صنفی ۵-خدمات دریافت گواهی عدم سوئ پیشینه۶-خدمات یارانه خانوار۷-خدمات نظام وظیفه ۸-خدمات کارت سوخت
پیشخوان دولت ۱-اخذمدارک درخواست تعویض شناسنامه ۲-اخذمدارک درخواست صدورکارت ملی اولیه وصدورکارت ملی المثنی وتعویض کارت ملی ۵-تغییرنام خانوادگی۶-واگذاری دستگاه ATM 7-ثبت نام تلفن ثابت۸-تغییرنام سیم کارت۹-وصل MMS و…
شهری ۱-صدورانواع پروژه های ساختمانی۲-ارائه ی خدمات فنی۳-خدمات کسب وپیشه۴-خدمات مربوط به تفکیک وتجمیع ۵-استعلام ها۶-پیگیری شکایات شهروندان۷-خدمات مربوط به پرداخت عوارض ۸-حوزه ی خدمات شهری وفنی وعمران۹-حوزه حمل ونقل و…

شرایط  عمومی و اختصاصی مشترک مدیر دفتر، کارشناس حقوقی، کارشناس فناوری اطلاعات و کارمندان (برای دفاتر قضایی، پلیس+۱۰، شهری ):

  1. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  2. التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه
  3. تدین به دین مبین اسلام و التزام به احکام و اخلاق اسلامی
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. عدم سوء پیشینه کیفری
  6. دارابودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد
  7. دارابودن مدرک کارشناسی یا بالاتر
  8. داشتن حداقل سن ۲۵ سال
  9. دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار بارایانه

**********************************************************************

*شروع درس خدمات توسط استاد

-تقسیم بندی محتوای آموزش الکترونیک

شیوه محتوای برخط
شیوه محتوای برخط

   ۲:شیوه محتوای غیربرخط

در روش دوم یک CD به کاربر داده میشود تا هر زمان که دوست داشت بتواند ازآن استفاده کند. اما ایراداصلی این است که تاوقتی CD بعدی داده نشده است، اطلاعات به روز نیست.

_کلاس مجازی

(مثل تلگرام اما خیلی پیشرفته تر)

کلاس های حضوری دروب/ برگزاری کلاس دریک زمان مشخص / گفتگو ومشاهده استاد و دانشجو/ امکان ضبط کلاس و…

_مزایای آموزش الکترونیک

آموزش در هر زمان و مکان/ صرفه جویی در زمان و هزینه/ استفاده مجدد از محتوای آموزشی/ *عدم نیاز به حضور فیزیکی استاد و دانشجو در کلاس

نکته: آخرین مورد هم مزیت است و هم عیب

عیبش آن است که انسان به مرور تنها و گوشه گیر می شود اما با حضور در کلاس دوستی ها پایدار می ماند.

_معایب آموزش الکترونیک

ارتباط اجتماعی کمترمیشود/ وابستگی بیش ازحد به فناوری و…

_مزایای استقرار و بهره گیری از آموزش مجازی درسازمان ها:

اجزای آموزشی کم میشود و به مرور کارائی افزایش پیدا می کند و عملکرد بهبود پیدا میکند.

_یادگیری ازطریق موبایل که به آن آموزش سیار می گویند.

موبایل: جدانشدنی، غیرثابت و…/یادگیری ازطریق ابزارهای بیسیم/عدم محدودیت مکانی و…

_مزایای ابزارهای موبایل :

۱.قابلیت حمل ونقل آسان

۲.اندازه های مختلف

۳.تنوع درسیستم عامل های مختلف و…

_محدودیت موبایل:

با نصب یک برنامه سنگین گوشی هنگ میکند.

نکاتی راجع به امتحان خدمات الکترونیک

  • قسمت بالای برگه امتحانی قسمت ملاحظات حتما با دقت خوانده شود.
  • یکسری سوال صحیح و غلط داده می شود که برای پاسخگویی باید به سوال دقت زیادی شود (امتیاز منفی ندارد. پس به همه سوالات جواب داده شود).
  • یکی دو سوال شکل داده می شود که باید تحلیل شود.
  • یک یا دو سوال تشریحی بصورت مفهومی داده می شود.
  • یک گزاره داده می شود تا آن را نقد کنید.
  • ممکن است چند سوال، ۷ – ۸ گزینه ای نیز داده شود.
  • هرچیزی که سر کلاس گفته شده امکان آمدن آن در امتحان وجود دارد.

*نکته: از روز سه شنبه، ۱۲ خرداد به بعد ریز نمرات روی سایت می رود و می توان آن ها را دید.

{درقسمت جستجو (ریز space نمرات) و می توان نمرات خود را ببینیم.}

*نکته دوم: ۲۴ ساعت قبل ازآن که نمرات وارد سامانه سجاد شود، روی سایت می رود و می توان نسبت به نمرات داده شده اعتراض کرد.

  • دقت شود در صورت رعایت نکردن اصول اعتراض، نمره شخص کسر می شود.

     پایان

گزارشات جلسات دیگر درس خدمات الکترونیک واحد ۵۵

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 

به اشتراک‌گذاری این مطلب


این هم ببینید:

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات - سری دوم

نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات – سری دوم

.:. نمونه سوالات درس مبانی فناوری اطلاعات .:. سری دوم .:. ساختار: مفهومی تحلیلی با ابتکار طراح و استفاده از منابع معتبر .:. طراح: علی ملاباقر .:.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *