بسم الله الرحمن الرحیم
جلسه اول: چهارشنبه ۹۶/۰۷/۱۹
ابتدا خودم را به بچه ها معرفی کردم و به سؤالاتشان در مورد این که چرا به کلاس آن ها آمدم، پاسخ دادم.
در نحوه ی برقراری ارتباط معلّم با دانش آموزان و دافعه و جاذبه ی به موقع ایشان جهت کنترل کلاس دقت نمودم.
در زنگ های تفریح، با بچه ها ارتباط صمیمی برقرار کردم به طوری که بعضی از آن ها خواهش می کردند که دیگر از کلاسشان به جای دیگری نروم و تا آخر سال به کلاس آن ها بیایم.
از جمله نکاتی که در این جلسه یاد گرفتم، موارد زیر است:
.:. وقتی دانش آموزی به اصطلاح چغلی دانش آموز دیگری یا غیبت او را می کند، نباید به او میدان داد و باید مانع این کار او شد.
.:. دانش آموزان باید بعضی از تمارین خود و سؤالات معلّم را با یکدیگر مشورت کنند و پس از آن، پاسخ را بیان کنند. (کار تیمی)
.:. به منظور حفظ نظم کلاس، دانش آموزان جهت پاسخ به سؤالات یا بیان درخواست هایشان فقط باید دست خود را بدون هیچ صحبتی بالا ببرند. به کسانی که همراه با دست بالا بردن صحبت می کنند یا به وسط کلاس می آیند، تذکّر داده میشود.
.:. مسئول جمع آوری و پخش کتاب ها چند نفر خاص هستند و هر هفته این مسئولین تغییر می کنند.
.:. باید به دانش آموزان بیش فعال، مسئولیت های اجرایی مانند پخش کتاب ها و… را داد.