- فروش، یک معامله ی یک دفعه ای نیست. در واقع، شروع معاملات بعدی است که زمینه را برای راضی نگه داشتن همیشگی مشتری فراهم می کند.
- هرگاه در یک معامله، هدف، برخلاف آن چه عقل سلیم حکم می کند، کسب سود از مشتری در همان «آن» باشد، فروشنده سود خود را خواهد برد اما سودش در سال های آتی را کاهش خواهد داد.
- ارجح دانستن سود بر کیفیت و خدمات، مثل ارجح دانستن ارابه بر اسب است: ارابه پیش نخواهد رفت.
- سه سال طول می کشد تا از سرویس دهی خوب نتیجه ی خوب بگیریم. زود ناامید نشوید!
منبع: باترا، پرومود (۱۳۹۰)، وقتی مشتری مشکل دارد، مترجم مامک بهادرزاده، تهران: آوین. ص ۱۷.
لینک کوتاه: