دانلود نمونه سوالات درس کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان – سری اول

مشخصات فایل

تعداد سؤالات: ۱۲

تعداد صفحات: ۴ (در اندازه کاغذ A4، با قلم B Nazanin، سایز ۱۳، فاصله خطوط ۱.۱۵ و فاصله از طرفین ۲ سانتی‌متر)

قیمت: متفاوت بسته به فرمت انتخابی

طراح: علی ملاباقر

منتشر کننده: وب‌سایت سبک زندگی ارزش‌آفرینانه

یکی از سوالات

گفته می­‌شود صرف دانستن IT کسی را به یک مدیر خوب فناوری اطلاعات در یک سازمان تبدیل نمی‌کند. پیام مهم این حرف آن است که یک مدیر خوب برای فناوری اطلاعات در هر سازمانی، احتمالا یک متخصص در زمینه فعالیت همان سازمان است که خود را به دانشIT نیز مجهز کرده است و نه برعکس. اگر مثلاً آقای منصفی که یک مهندس شیمی است دوره‌های تخصصی مرتبط با کامپیوتر، شبکه و مدیریت فناوری اطلاعات را بگذراند، احتمالا خیلی موفق‌تر از آقای صفری که یک مهندس کامپیوتر است خواهد بود که پس از گذراندن دوره‌های مرتبط با مدیریت فناوری اطلاعات، قصد دارد به‌عنوان یک CIO در یک شرکت تولید محصولات شیمیایی خدمت کند.

با توجه به مطالب بالا و مباحث مطرح شده در کلاس، کدام گزینه صحیح‌­تر است؟ (فقط گزینه مورد نظر را در پاسخ‌نامه بنویسید.)

۱-‌ برعکس متن بالا نیز می‌تواند صحیح باشد، یعنی بهتر است CIO ابتدا متخصص IT باشد بعد متخصص آن صنعت.

۲-‌ متن بالا صحیح است؛ زیرا یک مدیر فناوری اطلاعات باید آگاه باشد که فلسفهٔ اصلی حضور او در یک سازمان، عدم‌اشراف کافی سایر مدیران اجرایی آن سازمان بر پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های مدیریت فناوری اطلاعات است.

۳-‌ متن بالا صحیح است؛ زیرا زیرا چنین فردی همواره می‌تواند سازمان را مجاب کند که صلاح و مصلحت آن در این است که با او قرارداد ببندد و کار را به او بسپارد.

۴-‌ متن بالا صحیح است؛ زیرا آقای منصفی درک مناسبی از ماهیت کسب­‌وکار سازمان مطبوع خود دارد درحالی که آقای صفری ممکن است برداشت صحیحی از نیازها و مشکلات سازمان خود نداشته باشد.

۵-‌ متن بالا چندان دقیق نیست؛ زیرا آقای صفری با توجه به تسلطش در حوزهٔ کامپیوتر بهتر می‌تواند مشکلات شرکت را رفع کند تا آقای منصفی که تخصص اصلی­‌اش شیمی است.

۶-‌ متن بالا چندان صحیح به نظر نمی‌­رسد؛ زیرا با توجه به اینکه فناوری اطلاعات همیشه در حال‌توسعه است، آقای منصفی دانش به‌­روزتری نسبت به آقای صفری که چندین سال پیش مدرکش را گرفته است، دارد.

جهت دانلود این سوالات، بسته به نیاز خود یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید:

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 
فروشگاه محصولات ارگانیک اصیل آنلاین

این هم ببینید:

رابطه اندیشه سنجشگرانه نقادانه و خلّاقانه 310x165 - رابطه اندیشه سنجشگرانه [نقادانه] و خلّاقانه

رابطه اندیشه سنجشگرانه [نقادانه] و خلّاقانه

جنبۀ خلاقانه بدون جنبۀ سنجشگرانه [نقادانه] صرفا آوردن چیزی تازه است. جنبۀ نقّادانه بدون جنبۀ خلّاقانه نیز صرفا نوعی نگاه سلبی است.