تغییر؛ راهی برای خلاقیت

سال‌هاست دریافته‌ام که هر نوع تغییر آنی موجی انرژی فکری [خلاقیت] تازه برمی‌انگیزد. مثلا اگر در این اتاقم و بروم به اتاق دیگر، این بی تأثیر نیست. اگر بروم بیرون در خیابان، فراوان کمک می کند. همین طور اگر بروم بالا و دوش بگیرم. [ وودی آلن (Woody Allen) ]

از این رو گاهی زیادی دوش می‌گیرم. این‌جا نشسته‌ام [پایین در اتاق نشیمن] و به مشکل برخورده‌ام، چاره‌اش آن است که بروم بالا زیر دوش. این همه چیز را دگرگون و مرا آرام می‌کند. درنتیجه بعضی از لباس‌هایم را درمی آورم و مافین انگلیسی یا چیزی از این قبیل برای خودم درست می‌کنم و دمای بدنم را قدری پایین می‌آورم که احساس سرما کنم تا بتوان زیر دوش بروم.

دوش گرفتن به ویژه در هوای سرد کارگشاست. این تغییر وضعیت شاید، به نظر احمقانه بیاید، ولی من مثل حالا لباس تنم است و می‌خواهم برای یک کار خلاقانه بروم زیر دوش.

در لابه لای لحظه‌ها مدام فکر می‌کنم، کارم هیچ وقت توقف ندارد.

بعد زیر دوش می‌ایستم، تا این که سی دقیقه، چهل دقیقه، آب داغ پر بخار روی سرم بریزد و فکر می‌کنم و طرح داستان می‌ریزم. بعدش از زیر دوش در می‌آیم و خودم را خشک می‌کنم و لباس می‌پوشم و روی تخت می‌افتم و باز فکر می‌کنم.

.:. منبع: کری، میسن (۲۰۱۳)، عادات و آداب روزانه بزرگان، تهران: فرهنگ جاوید(۱۳۹۵)، ص‌ص ۱۲۳-۱۲۴.:.

.:. سایت سبک زندگی ارزش آفرینانه سایتی علمی‌ – اجتماعی است و این‌‌ نوشته‌ لزوماً مورد‌ تأیید‌ یا‌ ر‌د‌ ما نیست .:. درباره ما .:.

.:. صحت و سقم محتوای این نوشته بر عهده راوی آن است .:.

مطالب مرتبط

این نوشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
  • عالی 
  • جالب 
  • مفید 
  • خسته کننده 
  • به درد نخور 
فروشگاه محصولات ارگانیک اصیل آنلاین

این هم ببینید:

از امتناع اولیه تا جذب نهایی یک ایده 1 310x165 - از امتناع اولیه تا جذب نهایی یک ایده (از مرحله 1 تا 6)

از امتناع اولیه تا جذب نهایی یک ایده (از مرحله ۱ تا ۶)

از امتناع اولیه تا جذب نهایی یک ایده مراحل مختلفی طی می شود: از امتناع و عدم پذیرفتن و مقاومت تا پذیرش نسبی و کامل و در نهایت تا حدی جذب کردن و جذب کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *